Töökava näidis
90-100% hunne 5
75-89% hinne 4
50-74% hinne 3
20-49% hinne 2
1-19% hinne 1
Hellar Lill - Kas sõda on vanem kui rahu?
04.12.2020
- ÕpilaseWRITEREADER
- Töö
- WriteReader - sisenemiseks eesnimi suure tähega ja õpetajalt saadud kood.
Maailm kahe maailmasõja vahel.
Vabadussõja lugu
06. ja 07.11.
06.09.
28.05.
17.05.
10.05.
03. ja 07.05.
30.04.
05.04.
29.03.
11.-12.03.
04.03.
18.-19.02.
11.02.
24.01.
17.01.
13.12.
29.11.
11.10.
10.09.
Vabadussõja lugu
06. ja 07.11.
06.09.
28.05.
- Tutipäev
17.05.
- Õpilased ekskursioonil.
10.05.
03. ja 07.05.
30.04.
- Kolmas maailm.
- PechaKucha esitlus
- IV osa kokkuvõte. õ lk 32-54
- ENSV poliitilised olud ja vastupanu.
- ENSV poliitilised olud ja vastupanu. õ lk 48-51
- Tee oma lõigust märksõnade jada Padlet veebitahvlile.
- Sõjajärgne vägivald ja metsavendlus õ lk 48
- Võitlus nn kodanliku natsionalismiga õ lk 48
- Hirm õ lk 48
- Represseerimiseks enimkasutatud paragrahvid NSV Liidu kriminaalkoodeksis; Kahestumine õ lk 49
- Märtsiküüditamine õ lk 49
- EKP K(b)P KK VIII pleenumi otsus 26. märtsist 1950. aastast. õ lk 49
- Sulaaeg ja kuldsed kuuekümnendad õ lk 50
- Hinnanguid kuldsetele kuuekümnendatele; Julgeolekukomitee ettekanne J. Käbinile 1968. a tudengipäevadest õ lk 51
- Uusvenestamine ja 40 kiri. õ lk 50
- Katkend 40 kirjast; Nõukogude-aegseid Eestis levinud anekdoote. õ lk 50 ja51
- Opiq ülesanded.
05.04.
- Eesti NSV. Valitsemine ja majandus.
29.03.
- Õpilased puuduvad.
- Eesti NSV. Valitsemine ja majandus.
11.-12.03.
04.03.
18.-19.02.
- Kordamine
11.02.
- Totaalne sõda
- IV osa kokkuvõte
- Nutitund (salakirjad)
- lumelinn
- nutitund (salakirjad)
- Maailm pärast teist maailmasõda
24.01.
- Maailm pärast teist maailmasõda
- Totaalne sõda
- Kokkuvõte
17.01.
- Teise maailmasõja lõpuaastad
- Digiõppepäev. Sõja laienemine.
- Teise maailmasõja algus (1939–1941)
- Tekst II MS + ristsõna ja tähesegadik.
- Kontsert
- Proov
- III osa kokkuvõte - TK
- Rahvusvaheline olukord teise maailmasõja eel. Õ lk 86-89
- Suur-Saksamaa idee - õ lk 86
- Müncheni kokkulepe - õ lk 86
- Tšehhoslovakkia vallutamine - õ lk 88
- Saksamaa ohustab Poolat - õ lk 88
- Molotovi-Ribbentropi pakt - õ lk 88
- Molotovi-Ribbentropi pakti sõlmimise tagamaadest - õ lk 89
- Kirjuta vihikusse kolm põhjust, miks sai Austria liitmine Saksamaaga võimalikuks.
- Kas Austria liitmine Saksamaaga 1938. aastal oli agressioon? Põhjenda oma seisukohta.
- Loe läbi tekst Austria anšlussi kohta ja arutle. Kas Hitleri algatusel korraldatud referendumi tulemused olid tõesed? Põhjenda oma arvamust.
- Kas Saksamaal oli õigus Poolalt nõuda 1930. aastate lõpul territooriume? Too poolt- ja vastuargumente.
- Mis soodustas Saksamaa ja NSV Liidu välispoliitilist lähenemist 1939. aastal?
- MRP
- Miks sai Stalinist Hitleri poliitiline „pruut“?
- Miks sai MRP sõlmimine võimalikuks?
- Milline on Molotovi-Ribbentropi pakti tähtsus ajaloos?
13.12.
- Proovieksam
- Eesti kultuurielu Õ lk 74-77. Tööleht.
- Demokraatlik Eesti.
- Autoritaarne Eesti.
29.11.
- Õpetaja koolitusel
- Maailm kahe maailmasõja vahel. - esitlused.
- Sinu käed võivad päästa elu.
- Õppeekskursioon
- Maailm kahe maailmasõja vahel. - esitlused.
- Maailm kahe maailmasõja vahel - ettekanded ja küsimustele vastamine.
- Maailm kahe maailmasõja vahel. - esitlused.
- Suur ülemaailmne majanduskriis ja selle tagajärjed õ lk 26-29
- Paaristöö - lõpetamine
- Maailmamajandus 1920. aastail õ lk 22-25
- Esimese maailmasõja majanduslikud tagajärjed
- Üleminek rahuaja majandusele
- Majandusliku õitsengu aastad
11.10.
- Õppeekskursioon
- Õpetajate päevaga seotud üritus
- Pariisi rahukonverents ja selle otsused. Õ lk 10-13. Ettekannete lõpetamine.
- Maailma poliitiline kaart pärast rahulepingute sõlmimist - õ lk 14-17
- Uute riikide tekkimine Kesk- ja Lõuna-Euroopas (Eleriin ja Jane O ja Tea)
- Nõukogude Venemaa (Hanna ja Jane M)
- Türgi Vabariigi tekkimine (Mari-Liis ja Raili)
- Rahvusvahelised suhted 1920. aastail Õ lk 18-21
- Rahupüüdlused (Markus ja Kristofer)
- Reparatsioonide küsimus (Simo ja Andris)
- Tüliküsimused ja Rahvasteliit (Ronald ja Markko)
- Vene küsimus (Kevin ja Aigar ja Raul)
- Õpetaja ära
- Jooksukross (India ja Aafrika mured)
- Pariisi rahukonverents ja selle otsused. Õ lk 10-13
- Rühm 1 - Esimese maailmasõja lõpp; Pariisi rahukonverents. Õ lk 10
- Rühm 2 - ”Versailles´ kägistati õiglus ja õigusemõistmisest sai ebaõiglus” Õ lk 10
- Rühm 3 - Rahulepingute tingimused. Õ lk 12
- Rühm 4 - Rahvasteliit Õ lk 12
- Uute riikide tekkimine Kesk- ja Lõuna-Euroopas
- Nõukogude Venemaa
- Türgi Vabariigi tekkimine
10.09.
- I Maailmasõda - kokkuvõte.
- I Maailmasõda (videoloeng 25) - käsitletakse I maailmasõda, selle põhjuseid, sõja puhkemist, sõja käiku, sõja lõppu ja sõja tagajärge.
- Ajalookaardid - töö atlasega (paaris).
- Spordipäev
- Lähiajalugu - tea ja tunne õpikut.
- Külalisloeng
I Maailm kahe maailmasõja vahel 1918–1939
Õpitulemused
Õpilane:
- näitab kaardil Esimese maailmasõja järel toimunud muutusi;
- iseloomustab ning võrdleb demokraatlikku ja diktatuurset ühiskonda;
- kirjeldab ning võrdleb Eesti Vabariigi arengut demokraatliku parlamentarismi aastail ja vaikival ajastul;
- kirjeldab kultuuri arengut ja eluolu Eesti Vabariigis ning maailmas, nimetab uusi kultuurinähtusi ja tähtsamaid kultuurisaavutusi;
- seletab ja kasutab kontekstis mõisteid demokraatia, diktatuur, autoritarism, totalitarism, fašism, kommunism, natsionaalsotsialism, repressioon, Rahvaste Liit, Versailles’ süsteem, vaikiv ajastu, parlamentarism, Tartu rahu;
- teab, kes olid Jossif Stalin, Benito Mussolini, Adolf Hitler, Franklin Delano Roosevelt, Konstantin Päts ja Jaan Tõnisson.
II Teine maailmasõda 1939–1945
Õpitulemused
Õpilane:
- iseloomustab Eesti Vabariigi iseseisvuse kaotamist;
- teab, mis riigid tegutsesid koostöös Saksamaaga ning mis riikidest moodustus Hitleri-vastane koalitsioon;
- seletab mõisteid MRP, holokaust, küüditamine, baaside leping, okupatsioon, ÜRO.
- teab külma sõja põhijooni ning toob esile selle avaldumist ja vorme, näitab kaardil tähtsamaid külma sõja aegseid kriisikoldeid;
- teab ja näitab muutusi maailma poliitilisel kaardil 1990. aastail;
- teab, milline oli rahvusvaheline olukord Teise maailmasõja eel;
- teab, millal algas ja lõppes Teine maailmasõda, toob esile Teise maailmasõja puhkemise põhjused, sõja tulemused ja tagajärjed;
- kirjeldab ajalookaardile tuginedes Teise maailmasõja sõjategevuse kulgu;
- selgitab MRP ja baaside lepingu tähtsust Eesti ajaloos;
III Maailm pärast Teist maailmasõda 1945–2000
Õpitulemused
Õpilane:
3) kirjeldab tööstusriikide arengut USA ja Saksamaa Liitvabariigi näitel;
4) kirjeldab kommunistlikku ühiskonda NSV Liidu näitel ning Eesti arengut NSV Liidu koosseisus;
5) toob esile kommunistliku süsteemi kokkuvarisemise põhjused ja tagajärjed;
6) kirjeldab Eesti iseseisvuse taastamist ja Eesti Vabariigi arengut;
7) iseloomustab kultuuri ja eluolu muutumist 20. sajandi vältel;
8) seletab ja kasutab kontekstis mõisteid perestroika, glasnost, külm sõda, kriisikolle, kollektiviseerimine, industrialiseerimine, metsavennad, plaanimajandus, massirepressioon, Atlandi Harta, Euroopa Liit, NATO, Balti kett, laulev revolutsioon;
9) teab, kes olid Mihhail Gorbatšov, Boris Jeltsin, Arnold Rüütel, Lennart Meri, Edgar Savisaar ja Mart Laar, ning iseloomustab nende tegevust.
06.09.
Sissejuhatus.
Sissejuhatus.