9. klass AJALUGU


Töökava näidis
90-100% hunne 5
75-89% hinne 4
50-74% hinne 3
20-49% hinne 2
1-19% hinne 1
100 Years in 10 Minutes (1911 - 2011 in 10 Minutes)

Hellar Lill - Kas sõda on vanem kui rahu?



04.12.2020 






Maailm kahe maailmasõja vahel. 

Vabadussõja lugu


06. ja 07.11.


06.09. 

28.05.
  • Tutipäev
21. ja 24.05.
17.05.
  • Õpilased ekskursioonil. 
14.05.
10.05.
03. ja 07.05.
30.04.
16.04.
  • IV osa kokkuvõte. õ lk 32-54
12.04.
  • ENSV poliitilised olud ja vastupanu.
09.04. 
  • ENSV poliitilised olud ja vastupanu. õ lk 48-51
  • Tee oma lõigust märksõnade jada Padlet veebitahvlile. 
    1. Sõjajärgne vägivald ja metsavendlus õ lk 48
    2. Võitlus nn kodanliku natsionalismiga õ lk 48
    3. Hirm õ lk 48
    4. Represseerimiseks enim­kasutatud paragrahvid NSV Liidu kriminaal­koodeksis; Kahestumine õ lk 49
    5. Märtsiküüditamine õ lk 49
    6. EKP K(b)P KK VIII pleenumi otsus 26. märtsist 1950. aastast. õ lk 49
    7. Sulaaeg ja kuldsed kuuekümnendad õ lk 50
    8. Hinnanguid kuldse­tele kuue­kümnenda­tele; Julgeolekukomitee ettekanne J. Käbinile 1968. a tudengi­päevadest õ lk 51
    9. Uusvenestamine ja 40 kiri. õ lk 50
    10. Katkend 40 kirjast; Nõukogude-aegseid Eestis levinud anekdoote. õ lk 50 ja51
  • Opiq ülesanded. 


    05.04. 
    • Eesti NSV. Valitsemine ja majandus. 
    02.04. 

    29.03. 
    • Õpilased puuduvad. 
    • Eesti NSV. Valitsemine ja majandus. 
    18.-19.03.
    11.-12.03.
    04.03. 
    18.-19.02.
    • Kordamine
    12.02.
    11.02.
    05.02.
    • Nutitund (salakirjad)
    04.02.
    • lumelinn
    29.01. 
    28.01.
    24.01.
    • Maailm pärast teist maailmasõda
    21.01.
    • Totaalne sõda
    • Kokkuvõte
    18.01.
    17.01.
    • Teise maailmasõja lõpuaastad
    11.01. 
    • Digiõppepäev. Sõja laienemine. 
    10.01.
    • Teise maailmasõja algus (1939–1941)
      • Tekst II MS + ristsõna ja tähesegadik. 
    21.12.
    • Kontsert
    20.12.
    • Proov
    14.12.
    • III osa kokkuvõte - TK
    • Rahvusvaheline olukord teise maailmasõja eel. Õ lk 86-89
      • Suur-Saksamaa idee - õ lk 86
      • Müncheni kokkulepe - õ lk 86
      • Tšehhoslovakkia vallutamine - õ lk 88
      • Saksamaa ohustab Poolat - õ lk 88
      • Molotovi-Ribbentropi pakt - õ lk 88
      • Molotovi-Ribbentropi pakti sõlmimise tagamaadest - õ lk 89
    • Kirjuta vihikusse kolm põhjust, miks sai Austria liitmine Saksamaaga võimalikuks.
    • Kas Austria liitmine Saksamaaga 1938. aastal oli agressioon? Põhjenda oma seisukohta.
    • Loe läbi tekst Austria anšlussi kohta ja arutle. Kas Hitleri algatusel korraldatud referendumi tulemused olid tõesed? Põhjenda oma arvamust.

    • Kas Saksamaal oli õigus Poolalt nõuda 1930. aastate lõpul territooriume? Too poolt- ja vastuargumente.
    • Mis soodustas Saksamaa ja NSV Liidu välispoliitilist lähenemist 1939. aastal?
    • MRP  
      • Miks sai Stalinist Hitleri poliitiline „pruut“? 
      • Miks sai MRP sõlmimine võimalikuks?
      • Milline on Molotovi-Ribbentropi pakti tähtsus ajaloos?

    13.12.
    • Proovieksam
    07.12.
    • Eesti kultuurielu Õ lk 74-77. Tööleht. 
    06.12.
    30.11.
    29.11.
    • Õpetaja koolitusel
    23.11.
    • Maailm kahe maailmasõja vahel. - esitlused.
    22.11.
    • Sinu käed võivad päästa elu. 
    16.11.
    • Õppeekskursioon
    15.11.
    • Maailm kahe maailmasõja vahel. - esitlused.
    08. ja 09.11.
    • Maailm kahe maailmasõja vahel - ettekanded ja küsimustele vastamine. 
    01. ja 02.11.
    19.10.
    • Suur ülemaailmne majanduskriis ja selle tagajärjed õ lk 26-29
    18.10.
    12.10.
    11.10.
    • Õppeekskursioon 
    04.10.
    • Õpetajate päevaga seotud üritus
    28.09. 
      • Rahupüüdlused (Markus ja Kristofer)
      • Reparatsioonide küsimus (Simo ja Andris)
      • Tüliküsimused ja Rahvasteliit (Ronald ja Markko)
      • Vene küsimus (Kevin ja Aigar ja Raul)
    27.09.
    • Õpetaja ära
    20.09. 
    • Jooksukross (India ja Aafrika mured)
    17.09.
    1. Pariisi rahukonverents ja selle otsused. Õ lk 10-13
    • Rühm 1 - Esimese maailmasõja lõpp; Pariisi rahukonverents. Õ lk 10
      • Rühm 2 - ”Versailles´ kägistati õiglus ja õigusemõistmisest sai ebaõiglus” Õ lk 10
        • Rühm 3 - Rahulepingute tingimused. Õ lk 12
          • Rühm 4 - Rahvasteliit Õ lk 12
            • Lugege õpiku tekst läbi ja arutage, mis on see oluline sõnum klassikaaslastele edasi andmiseks, teadmiseks teie rühma teemast
            • Aega on oma töö tegemiseks 5-7 minutit.   Kell
            • Tööleht
          ˇ   2. Maailma poliitiline kaart pärast rahulepingute sõlmimist - õ lk 14-17
            • Uute riikide tekkimine Kesk- ja Lõuna-Euroopas  
            • Nõukogude Venemaa
            • Türgi Vabariigi tekkimine
          13.09. 
          10.09.
          • I Maailmasõda - kokkuvõte.
          • I Maailmasõda (videoloeng 25) - käsitletakse I maailmasõda, selle põhjuseid, sõja puhkemist, sõja käiku, sõja lõppu ja sõja tagajärge.
          • Ajalookaardid - töö atlasega (paaris).
          06.09.
          • Spordipäev
          03.09.
          1. Lähiajalugu - tea ja tunne õpikut. 
          2. Külalisloeng
          Teemad ja õpitulemsed:
          I Maailm kahe maailmasõja vahel 1918–1939
          Õpitulemused
          Õpilane:
          1. näitab kaardil Esimese maailmasõja järel toimunud muutusi;
          2. iseloomustab ning võrdleb demokraatlikku ja diktatuurset ühiskonda;
          3. kirjeldab ning võrdleb Eesti Vabariigi arengut demokraatliku parlamentarismi aastail ja vaikival ajastul;
          4. kirjeldab kultuuri arengut ja eluolu Eesti Vabariigis ning maailmas, nimetab uusi kultuurinähtusi ja tähtsamaid kultuurisaavutusi;
          5. seletab ja kasutab kontekstis mõisteid demokraatiadiktatuurautoritarismtotalitarismfašismkommunismnatsionaalsotsialismrepressioonRahvaste LiitVersailles’ süsteemvaikiv ajastuparlamentarismTartu rahu;
          6. teab, kes olid Jossif Stalin, Benito Mussolini, Adolf Hitler, Franklin Delano Roosevelt, Konstantin Päts ja Jaan Tõnisson.

          II Teine maailmasõda 1939–1945
          Õpitulemused
          Õpilane:
            1. iseloomustab Eesti Vabariigi iseseisvuse kaotamist;
            2. teab, mis riigid tegutsesid koostöös Saksamaaga ning mis riikidest moodustus Hitleri-vastane koalitsioon;
            3. seletab mõisteid MRPholokaustküüditaminebaaside lepingokupatsioonÜRO.

            III Maailm pärast Teist maailmasõda 1945–2000
            Õpitulemused
            Õpilane:
            1. teab külma sõja põhijooni ning toob esile selle avaldumist ja vorme, näitab kaardil tähtsamaid külma sõja aegseid kriisikoldeid;
            2. teab ja näitab muutusi maailma poliitilisel kaardil 1990. aastail;
            3) kirjeldab tööstusriikide arengut USA ja Saksamaa Liitvabariigi näitel;
            4) kirjeldab kommunistlikku ühiskonda NSV Liidu näitel ning Eesti arengut NSV Liidu koosseisus;
            5) toob esile kommunistliku süsteemi kokkuvarisemise põhjused ja tagajärjed;
            6) kirjeldab Eesti iseseisvuse taastamist ja Eesti Vabariigi arengut;
            7) iseloomustab kultuuri ja eluolu muutumist 20. sajandi vältel;
            8) seletab ja kasutab kontekstis mõisteid perestroika, glasnost, külm sõda, kriisikolle, kollektiviseerimine, industrialiseerimine, metsavennad, plaanimajandus, massirepressioon, Atlandi Harta, Euroopa Liit, NATO, Balti kett, laulev revolutsioon;
            9) teab, kes olid Mihhail Gorbatšov, Boris Jeltsin, Arnold Rüütel, Lennart Meri, Edgar Savisaar ja Mart Laar, ning iseloomustab nende tegevust.

            06.09.
            Sissejuhatus.
          1. teab, milline oli rahvusvaheline olukord Teise maailmasõja eel;
          2. teab, millal algas ja lõppes Teine maailmasõda, toob esile Teise maailmasõja puhkemise põhjused, sõja tulemused ja tagajärjed;
          3. kirjeldab ajalookaardile tuginedes Teise maailmasõja sõjategevuse kulgu;
          4. selgitab MRP ja baaside lepingu tähtsust Eesti ajaloos;