Tee õ lk 36 põhjal 12st sõnast sõnarägastik ja 8 sõnast ristsõna.
https://crosswordlabs.com/
https://wordsearchlabs.com/
27.11.2020 - Revolutsiooni algus Prantsusmaal
- ÕpilaseWRITEREADER
- Töö
- WriteReader - sisenemiseks eesnimi suure tähega ja õpetajalt saadud kood.
Ülesanded, 30.10.2020 lahendamiseks.
Pane kokku pusled:
16. ja 28.10.2020
20.02.20
02.20
01. ja 06.11
29.05.
09.04.
19.03.
12.02.
09.-16.01.
II teema - Eesti Rootsi ja Vene riigi koosseisus
21.11.
16.10.
10.10.
03.10.
26.09.
19.09.
Mõistete mäng
06.09
05.09.
- Preestrid tulid ristiusust rääkima
- Rakke
- Nõidade põletamine.
- Sultan Süleyman Suure ametlik allkiri (u 1560)
16. ja 28.10.2020
20.02.20
02.20
01. ja 06.11
29.05.
- Rahvuslik ärkamisaeg Eestis
- Venestusaeg
- 1905 aasta revolutsioon Venemaal ja Eestis (13)
- Esimene maailmasõda (25)
- I MS
- Eesti 19. sajandil
- PechaKucha meetodil esitlus
- Eesti 19. sajandil
- PechaKucha meetodil esitlus
- Loovtööde kaitsmiseks harjutamine
- Muutused kultuuris õ lk 64-67
- Kordamine
- Industriaalse ühiskonna uus pale õ lk 60-63
- Industriaalse ühiskonna uus pale õ lk 60-63
- Mäng uuesti mängida.
- Tööliste olukord õ lk 50-53
- Opiq
- Tööstuslik pööre. Õ lk 45-49
- Kirjuta kaks põhjust, miks kehtestati tööstusliku pöördega töölistele täpne tööaeg.
- Miks hakati tootmises eelistama suuremaid masinaid?
- Kirjelda tööstusettevõtet, mida juhtis vabriku omanik.
- Kirjuta kapitalistliku ühiskonna kaks positiivset ja kaks negatiivset külge.
- Kirjuta kaks rühma, kes kaotasid enim monopoli tekkimise tõttu. Põhjenda oma valikut.
- Kas sina oleksid vabrikuomanikuna eelistanud kartellipoliitikat? Miks?
- Miks on tänapäeval kartellipoliitika keelatud?
- KODUS: Otsi teavet oma kodukandi vanima tööstusettevõtte kohta ja vasta küsimustele.
- Mis nime see kannab?
- Millal see ehitati?
- Mida seal toodetakse või toodeti?
- Vastused kirjuta Stuudiumisse vastuskirjana. Palun vasta täislasuetega.
- MÄNG.
- Teaduse ja tehnoloogia areng 19 sajandil (10,42)
- Maailma jagamine - Modernse ja traditsioonilise ühiskonna kokkupõrked (14,27)
- Imperialismi ajajärk. (11.52)
- Kokkuvõte
- Kirjanik Contra
- Videojuhendeid uurimistööde vormistamise kohta leiab Youtubest (need on küll teiste koolide vormistusnõuetest lähtuvad, aga põhiasjad on ikka samad).
- Tekstike
- Teaduse ja tehnoloogia areng 19 sajandil (10,42)
- Maailma jagamine - Modernse ja traditsioonilise ühiskonna kokkupõrked (14,27)
19.03.
- Ideoloogiad - kodune töö.
- Saksa keisririigi sünd
- 1848. aasta revolutsiooni plakat. Joonista plakat, kus oleks üks sõnum, mida 1848. aasta revolutsioonidega nõuti.
- Uusaegne riik
- Küsimused.
- Saksa keisririigi sünd
- 1848. aasta revolutsiooni plakat. Joonista plakat, kus oleks üks sõnum, mida 1848. aasta revolutsioonidega nõuti.
- Napoleoni sõjad
- II osa kokkuvõte - ristsõna
- Nutitund
- Ettekanded
- Suured revolutsioonid - ettekanded
09.-16.01.
- Religioon, kirik ja haridus. Õ lk 96-99
- Eesti Rootsi ja Vene riigi koosseisus. (15)
- Iseseisev töö - vali kaks ülesannet ja vasta põhjalikult.
- Riigivõim ja aadel. Õ lk 82-85 (12)
- Talurahva elu. Õ lk 86-89 (9)
- Linnad ja majanduse areng Õ lk 92-95 (11)
- Elu mõisas õ lk 90-91
- Proov
- Laat
- Värkstuba
- Õpetaja koolitusel
- Eesti ala suurte sõdade keerises Õ lk 78-81
- Sõdade periood Eestis 16.-18. sajandil
- Põhjasõja kronoloogia
- Riigivõim ja aadel. Õ lk 82-85
II teema - Eesti Rootsi ja Vene riigi koosseisus
- Eesti ala suurte sõdade keerises
- Tööleht
- Õppeekskursioon
- Vana kord Euroopas - kordamine
- Õpitulemused:
- seletab ja kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism;
- selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism, parlamentarism;
- Tööleht
- Ristsõna tegemine
21.11.
- Valgustatud absolutism
- Valgustatud absolutism. 1
- Absolutism - Võrdle omavahel absolutismi ja valgustatud absolutismi. Mille poolest nad erinevad ja mis on neis ühist?
- Ootused valgustatud monarhi suhtes - Miks pettus osa valgustatud kirjamehi valitsejates? Miks ei õnnestunud valgustatud valitsejatel kõiki filosoofide soovitud reforme ellu viia?
- Valgustatud monarhide reformid - Kirjuta näiteid valgustatud monarhide reformide kohta järgmistes valdkondades: talupoegade õiguslik seisund; maksusüsteem; kohtusüsteem; ajakirjandus; kirik/religioon; haridus.
- Valgustusajastu.
- Valgustussajand
- Valgustusideed - Kirjuta valgustajate tähtsamad ideed.
- Valgustajad - Vali kolm valgustajat ja selgita nende tähtsust Euroopa kultuuriloos.
- Riigikord - Millist riigikorda ja miks pooldasid need valgustajad? (Rousseau, Montesquieu, Voltaire)
- Valgustuse mõju - Too näiteid, millist mõju avaldas valgustus järgmistes valdkondades: riigivalitsemine; talurahva õiguslik seisund; teadus; religioon; haridus.
- “Vana kord” Euroopas - ettekanded ja küsimustele vastamine.
- “Vana kord” Euroopas - ettekanded ja küsimustele vastamine.
- “Vana kord” Euroopas. - esitlused.
- Kaubandus ja tööstus õ lk 40-43
- Kaubakompaniid õ lk 40
- Uued kaubad õ lk 40
- Euroopa tööstuse areng õ lk 42
- Merkantilism õ lk 42
- Ülesanded:
- Maade avastamine. Miks soovisid varauusaegsed valitsejad uusi maid avastada? (3)
- Maadeavastuste mõju. Too näiteid, kuidas mõjutasid maadeavastused järgmisi valdkondi.
- Eurooplaste toidulaud
- Eurooplaste maailmapilt
- Kaubandus
- Tööstus
- Rahvastiku liikumine
- Ameerika uusasunikud. Kirjuta kaks põhjust, miks paljud eurooplased asusid uusajal Uude Maailma elama.
- Manufaktuurid. Miks olid manufaktuurid tulusamad kui keskaegsed töökojad? Kirjuta kaks põhjust.
- Merkantilism. Vasta küsimustele.
- Mida tegid riigid selleks, et hoida oma riigi kaubandusbilanss positiivne? Kirjuta kaks näidet.
- Esita kaks argumenti, mida merkantilismi arvustajad esitasid vabakaubandust propageerides.
- Mõisted:
- monopol – kaubaartikli ainumüügi- või ainutootmisõigus
- plantaator – istanduseomanik
- manufaktuur – käsitööl ja tööjaotusel põhinev tööstuse varasem vorm
- merkantilism – riiklikult juhitud majanduspoliitika, mille eesmärk oli soodustada raha sissevoolu riiki
16.10.
- Kunst varauusajal õ lk 36-39
- Barokkarhitektuur õ lk 36
- Maalikunst õ lk 36
- Rokokoo õ lk 38
- Klassitsism õ lk 38
- Barokk eri valdkondades. Barokk avaldus paljudes valdkondades. Kirjuta iga valdkonna kohta kaks näidet (teos ja autor). Kui vaja, kasuta teatmeteoste või interneti abi.
- Maaliteoste liigid. Vasta küsimustele. Mida kujutavad järgmised maaliliigid?
- Natüürmort
- Olustikumaal
- Autoportree
- Barokk ja klassitsism. Võrdle barokk- ja klassitsistlikku stiili.
- Mõisted:
- barokk – 17. sajandil Euroopas valitsenud kunstistiil, mida iseloomustab suurejoonelisus, mängulisus, kontrastid ja tugevad tunded
- rokokoo – 18. sajandi esimesel poolel valitsenud kergemeelne ja mänglev kunstistiil, baroki edasiarendus
- klassitsism – 18. sajandi teisel poolel tekkinud kunstistiil, mis toetub antiikaja eeskujudele ning rõhutab selgust, lihtsust ja reeglipärasust
- natüürmort – vaikelu: esemeid, puuvilju, lilli, jahisaaki jms kujutav maal
- fassaad – hoone esikülg
- Teadusrevolutsioon õ lk 32-35
- Teaduse meetodid õ lk 32
- Matemaatika ja astronoomia õ lk 32
- Aristotelliku ja moodsa füüsika vastasseis õ lk 34
- Teised teadusharud õ lk 34
- Ülesanded:
- Teaduslikud eksperimendid. Miks on eksperimendid teadustöös olulised? Kirjuta kaks põhjust.
- Planeedid ja Päike. Vali õige vastus ja vasta küsimusele.
- Kumb joonistest kujutab heliotsentrilist, kumb geotsentrilist maailmapilti? Miks ei nõustunud paljud tollal elanud inimesed Koperniku seisukohaga, et Maa tiirleb ümber Päikese? Kirjuta kaks seisukohta.
- Teadussaavutused. Kirjuta üks 17. sajandi teadussaavutus järgmises valdkonnas ning põhjenda selle tähtsust teaduse arengus.
10.10.
- Religioon ja kirik Õ lk 28-31
- Ususõjad Euroopas 16.-17. sajandil
- Ülesanded.
- Kodune töö - mõistekaart vihikust.
- Linna elukeskkond
- Linnaelanike kihid lk 26 lõpetada
- Religioon ja kirik Õ lk 28-31
- Ususõjad Euroopas 16.-17. sajandil
- Ülesanded.
03.10.
- Linnad ja linlased
- Mõistekaardid.
- Tööleht
26.09.
- Linnad ja linlased
- Mõistekaardid.
- Tööleht
19.09.
- Seisuslik ühiskond ja aadel - arutelu ja ülesanded.
- TK - sajandid
- Jutustamine - mõisted
- Õ lk 14-15. Küsimused juurde.
- Seleta mõisteid "tuumikpere" ja "suurpere". Kummale mudelile vastab sinu perekond.
- Mida peeti abielu peamiseks eesmärgiks?
- Miks esines aadlike seas rohkem "kokkuleppe" abielusid kui lihtrahva seas?
- TK - sajandid???
- Sissejuhatus uusaega
- Töö rühmades - Euroopa uusaja hakul
- Euroopa-uusaja-hakul
- Mentimeter - tagasiside
- Kodus jutustamine - Stuudiumis olemas.
06.09
- Spordipäev
05.09.
- worldometers
- Sajandid, rooma numbrid.
- Töö paarides
- Arutelu
- Riigikord
- Vabariik - riigivorm, mille puhul kõrgemad riigivõimuorganid on valitavad v. need moodustab parlament
- Parlamentaarne monarhia - on parlamentarismi ( riigikord, kus täidesaatev võim (valitsus) on seadusandliku võimu (parlamendi) kontrolli all) vorm, kus riigipeaks on monarh, kellele kuulub vaid esindusfunktsioon ja ta ei oma poliitilist võimu.
- Absolutism - piiramatu ainuvalitsus, isevalitsus, absoluutne monarhia (feodaalriigi valitsusvorm).
- Riik
- Tsentraliseeritud -keskusesse koondatus, keskvõimule allutatus.
- Killustatud - killustatud olek, killustatud seisund, killustumus. Maa poliitiline killustatus.
- Usk
- Katoliiklus - katoliku usk v. kirik. Vatikan on katoliikluse kants, keskus. Katoliiklus ehk katolitsism on kristluse levinuim usutunnistus, mis tunnustab paavsti oma vaimuliku peana; õigeusu ja protestantismi kõrval üks kolmest kristluse põhiharust. Katoliikluseks nimetatakse ka Rooma Katoliku Kiriku õpetust.
- Protestantism - reformatsiooni tulemusena katolitsismist eraldunud kristlike usuvoolude ning vastavate kirikute ja sektide kogunimetus
- Islam - Muhammadi rajatud laia levikuga usund, muhamedi usk, muhame(e)dlus.
Maailm 1600–1815
Õpitulemused
Õpilane:
- teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus, hariduses ja kultuuris ning mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile;
- selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism, parlamentarism;
- selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju;
- toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel ning saab aru, mille poolest need erinevad;
- teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid, ja kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust;
- kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni;
- seletab ja kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism;
- teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire, ning iseloomustab nende tegevust.
Maailm 1815–1918
Õpitulemused
Õpilane:
- näitab kaardil Esimeses maailmasõjas osalenud riikide liite;
- kirjeldab rahvuslikku liikumist Eestis ja Euroopas;
- selgitab Eesti iseseisvumist;
- teab Esimese maailmasõja põhjusi ja tagajärgi;
- iseloomustab 19. sajandi ja 20. sajandi alguse peamisi kultuurisaavutusi;
- seletab ja kasutab kontekstis mõisteid rahvusriik, monopol, linnastumine,rahvuslik liikumine, venestamine, autonoomia, Antant, Kolmikliit, liberalism,konservatism, sotsialism.