8. klass AJALUGU 17/18

06.06.2018 
05.06.2018 
29.05.2018 
25.05.2018
  • Tutipäev
22.05.2018
  • Loovtööde kaitsmine
18.05.2018 
  • Spordipäev
15.05.2018 
  • Rahvuslik ärkamine Eestis
  • Seltsiliikumine ja rahvusliku kultuuri sünd - õ lk 84-87. 
  • Venestamine õ lk 88-91
11.05.2018
08.05.2018
04.05.2018
20.04.2018
19.04.2018 
  • Industriaalse ühiskonna uus pale õ lk 60-63
  • Muutused kultuuris õ lk 64-68
17.04.2018
13.04.2018
10.04.2018 
06.04.2018 
03.04.2018 
    • Kirjuta kolm tegurit, mis soodustasid orjuse ja pärisorjuse kaotamist. Põhjenda oma valikut. 
    • Kujutle, et oled 19. sajandi alguse baltisaksa mõisnik, kes arutleb pärisorjuse kaotamise üle. Mis oleks olnud sinu kui mõisniku poolt- ja vastuargumendid? 
    • Kirjelda muutusi, mis toimusid talurahva elus pärast pärisorjuse kaotamist?
    • Võrdle USA põhja- ja lõunaosariiklaste suhtumist orjusesse ja mustanahaliste õigustesse. Mis oli sarnast ja mis erinevat?
    • Ameerika kodusõda: 
      • Millal toimus?
      • Miks puhkes?
      • Kes osalesid?
      • Mis oli tagajärg?
    • Mõtiskle, miks ei õnnestunud orjust nö loomulikul teel kaotada 1807. aastal, kui USA kuulutas orjakaubanduse ebaseaduslikuks?
27.03.2018 
  • Kordamine
23.03.2018
  • I osa kokkuvõte - ristsõna. Õ lk 10-36
  • Pärisorjuse ja orjuse kaotamine Õ lk 38-41
    • Kirjuta kolm tegurit, mis soodustasid orjuse ja pärisorjuse kaotamist. Põhjenda oma valikut. 
    • Kujutle, et oled 19. sajandi alguse baltisaksa mõisnik, kes arutleb pärisorjuse kaotamise üle. Mis oleks olnud sinu kui mõisniku poolt- ja vastuargumendid? 
    • Kirjelda muutusi, mis toimusid talurahva elus pärast pärisorjuse kaotamist?
    • Võrdle USA põhja- ja lõunaosariiklaste suhtumist orjusesse ja mustanahaliste õigustesse. Mis oli sarnast ja mis erinevat?
    • Ameerika kodusõda: 
      • Millal toimus?
      • Miks puhkes?
      • Kes osalesid?
      • Mis oli tagajärg?
    • Mõtiskle, miks ei õnnestunud orjust nö loomulikul teel kaotada 1807. aastal, kui USA kuulutas orjakaubanduse ebaseaduslikuks?
20.03.2018
16.03.2018 
14.03.2018 
  • Rahvuslik liikumine.
  • Kasuta õ lk 14-17 ja vasta küsimustele vihikusse.
    1.      Rahvuslus ehk…
    a.       Millal tekkis?
    b.       Mõju poliitikale
    c.       Tähtsamad seisukohad järgmistes valdkondades: riik; võim; kultuur
    d.      Mõju kultuurile.
    2.      Kuidas tõlgendati rahvuse  mõistet Lääne-Euroopas ja kuidas Kesk- ja Ida-Euroopas?
    a.       Lääne-Euroopa?
    b.      Kesk- ja Ida-Euroopa?
    3.      Kuidas saad sina aru, mida tähendab mõiste „rahvus“?
    4.      Milles seisneb Jakob ja Wilhelm Grimmi kultuurilooline tähtsus?
    5.      Mida tähendab „rahvuslik ärkamine“?
    6.      Mida taotlesid rahvuslased Saksamaal?
    a.       Miks ei soovinud vürstid, kes olid ju samuti enamasti sakslased, rahvuslikku liikumist toetada?
    b.      Kuidas nad püüdsid rahvuslikku liikumist alla suruda? 
  • Uusaegne riik Õ lk 26-29
09.03.2018 

  • Uusaegsed poliitilised õpetused: liberalism, konservatism ja sotsialism. Kokkuvõttev töö.
  • Rahvuslik liikumine. 

05.03.2018 
  • Saksamaa ühendamine
  • Demokraatia levik ja rahvusriigid
  • Teaduse ja tehnoloogia areng 19 sajandil
  • Rahvuslik liikumine.
    Kasuta õ lk 14-17 ja vasta küsimustele vihikusse.
    1.      Rahvuslus ehk……………
    a.       Millal tekkis?
    b.       Mõju poliitikale
    c.       Tähtsamad seisukohad järgmistes valdkondades: riik; võim; kultuur
    d.      Mõju kultuurile.
    2.      Kuidas tõlgendati rahvuse  mõistet Lääne-Euroopas ja kuidas Kesk- ja Ida-Euroopas?
    a.       Lääne-Euroopa?
    b.      Kesk- ja Ida-Euroopa?
    3.      Kuidas saad sina aru, mida tähendab mõiste „rahvus“?
    4.      Milles seisneb Jakob ja Wilhelm Grimmi kultuurilooline tähtsus?
    5.      Mida tähendab „rahvuslik ärkamine“?
    6.      Mida taotlesid rahvuslased Saksamaal?
    a.       Miks ei soovinud vürstid, kes olid ju samuti enamasti sakslased, rahvuslikku liikumist toetada?
    b.      Kuidas nad püüdsid rahvuslikku liikumist alla suruda? 
23.02.2018 
  • EV 100 
20.02.2018 
16.02.2018 
13.02.2018 



  • Ideoloogiad
  • Euroopa pärast Viini kongressi. Konservatism. õ lk 10-13. 
  • Tööleht
09.02.2018 
06.02.2018 
  • Õpime professionaalidelt. 
05.02.2018 
02.02.2018 
II tund
30.01.2018
26.01.2018
23.01.2018
19.01.2018
15.01.2018
12.01.2018
08.01.2018
22.12.2017
  • Jõuluhommiku kontsert!
18.12.2017 
15.12.2017
  • Asendus
11.12.2017
  • Õpilased Nordkalgis
08.12.2017
05.12.2017
  • Kokkuvõte - hinne (õpiku abiga KT tegemise lõpetamine). 
  • Suured revolutsioonid. Vabadus, võrdsus, vendlus!
Maailm 1600–1815
Õpitulemused
Õpilane:
1) teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus,
hariduses ja kultuuris ning mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile;
2) selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism,
parlamentarism;
3) selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju;
4) toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel ning saab aru,
mille poolest need erinevad;
5) teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid, ja kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust;
6) kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni;
7) seletab ja kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon,
restauratsioon, absolutism, parlamentarism;
8) teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire, ning iseloomustab nende tegevust. 

04.12.2017 
01.12.2017
29.11.2017
27.11.2017
24.11.2017
3. tund
4. tund
20.11.2017
17.11.2017
10.11.2017
06.11.2017
03.11.2017 
02.11.2017
30.10.2017
20.10.2017
16.10.2017
13.10.2017 
  • Inspiratsioonipäev Rakveres
12.10.2017
09.10.2017

06.10.2017 
  • Vasta küsimustele kasutades õ lk 28-31:
    • Miks pidasid varauusaegsed valitsejad kirikut oluliseks (4 põhjust)?
    • Leia kolm kiriku ülesannet, mis on tänapäeval riigi poolt üle võetud?
    • Miks kontrollis kirik varauusajal katoliiklikes maades raamatute sisu?
    • Too kaks näidet usulise tagakiusamise kohta varauusaegses Euroopas?
    • Mis oli nõiaprotsesside peamine põhjus?
  • Teadusrevolutsioon
  • Tööleht
02.10.2017 
  • Religioon ja kirik 
  • Mäng - mõistetele selgituste otsimine
  • Vasta küsimustele kasutades õ lk 28-31:
    • Miks pidasid varauusaegsed valitsejad kirikut oluliseks (4 põhjust)?
    • Leia kolm kiriku ülesannet, mis on tänapäeval riigi poolt üle võetud?
    • Miks kontrollis kirik varauusajal katoliiklikes maades raamatute sisu?
    • Too kaks näidet usulise tagakiusamise kohta varauusaegses Euroopas?
    • Mis oli nõiaprotsesside peamine põhjus?
29.09.2017
  • Tööde lõpetamine ja töölehtede täitmine
28.09.2017 
  1. Linnaelanike osatähtsus. Kaubandus ja käsitöö. õ lk 24
  2. Pealinnad. õ lk 24
  3. Kodanlane. õ lk 25
  4. Linna elukeskkond. õ lk 26
  5. Linnaelanike kihid. õ lk 26
25.09.2017
  1. Linnaelanike osatähtsus. Kaubandus ja käsitöö. õ lk 24
  2. Pealinnad. õ lk 24
  3. Kodanlane. õ lk 25
  4. Linna elukeskkond. õ lk 26
  5. Linnaelanike kihid. õ lk 26
22.09.2017
21.09.2017
1. tund
2. tund

18.09.2017
  • Seisuslik ühiskond ja aadel - arutelu ja ülesanded. 
15.09.2017 
11.09.2017
  1. Seleta mõisteid "tuumikpere" ja "suurpere". Kummale mudelile vastab sinu perekond.
  2. Mida peeti abielu peamiseks eesmärgiks?
  3. Miks esines aadlike seas rohkem "kokkuleppe" abielusid kui lihtrahva seas?
Mõistete mäng

08.09.2017
Maailm 1600–1815
Õpitulemused
Õpilane:
  1. teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus, hariduses ja kultuuris ning mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile;
  2. selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism, parlamentarism;
  3. selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju;
  4. toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel ning saab aru, mille poolest need erinevad;
  5. teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid, ja kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust;
  6. kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni;
  7. seletab ja kasutab kontekstis mõisteid valgustusvalgustatud absolutism, reformrevolutsioonrestauratsioonabsolutismparlamentarism;
  8. teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire, ning iseloomustab nende tegevust.
Maailm 1815–1918
Õpitulemused
Õpilane:
  1. näitab kaardil Esimeses maailmasõjas osalenud riikide liite;
  2. kirjeldab rahvuslikku liikumist Eestis ja Euroopas;
  3. selgitab Eesti iseseisvumist;
  4. teab Esimese maailmasõja põhjusi ja tagajärgi;
  5. iseloomustab 19. sajandi ja 20. sajandi alguse peamisi kultuurisaavutusi;
  6. seletab ja kasutab kontekstis mõisteid rahvusriikmonopollinnastumine,rahvuslik liikuminevenestamineautonoomiaAntantKolmikliitliberalism,konservatismsotsialism.
04.09.2017
  1. Lennukite lennutamine - lennundusnädal