06.06.2018
05.06.2018
29.05.2018
08.05.2018
20.04.2018
17.04.2018
03.04.2018
05.03.2018
16.02.2018
13.02.2018
06.02.2018
02.02.2018
26.01.2018
23.01.2018
19.01.2018
15.01.2018
12.01.2018
08.01.2018
04.12.2017
24.11.2017
3. tund
4. tund
06.11.2017
30.10.2017
20.10.2017
13.10.2017
06.10.2017
21.09.2017
1. tund
18.09.2017
11.09.2017
08.09.2017
04.09.2017
05.06.2018
29.05.2018
- Modernse ja traditsioonilise ühiskonna kokkupõrked
- Imperialismi ajajärk
- Eesti talurahva vabanemine pärisorjusest
- Tutipäev
- Loovtööde kaitsmine
- Spordipäev
- Rahvuslik ärkamine Eestis
- Seltsiliikumine ja rahvusliku kultuuri sünd - õ lk 84-87.
- Venestamine õ lk 88-91
08.05.2018
- Vene impeerium 19. sajandil õ lk 70-73 - lõpetamine.
- Talurahva vabastamine
- Rahvuslik ärkamine Eestis
20.04.2018
- Industriaalse ühiskonna uus pale õ lk 60-63 - arutelu
- Muutused kultuuris õ lk 64-68 - arutelu
- Kokkuvõte - ristsõna õ lk 38-68
- Talurahva vabastamine
17.04.2018
- Vaatame koos üle!
- Suurtootmine ja kapitalism - opiq.
- Suurtootmine ja kapitalism õ lk 46-49
- Tööleht.
- Tööliste olukord õ lk 50-53
- Lapstöölised õ lk 54
- Tööleht
- Suurtootmine ja kapitalism - opiq.
- Suurtootmine ja kapitalism õ lk 46-49
- Tööleht.
- Tööliste olukord õ lk 50-53
- Lapstöölised õ lk 54
- Tööleht
- Tööstuslik pööre. - Quizizz mäng
- Suurtootmine ja kapitalism - opiq.
- Suurtootmine ja kapitalism õ lk 46-49
- Tööleht.
03.04.2018
- Kirjuta kolm tegurit, mis soodustasid orjuse ja pärisorjuse kaotamist. Põhjenda oma valikut.
- Kujutle, et oled 19. sajandi alguse baltisaksa mõisnik, kes arutleb pärisorjuse kaotamise üle. Mis oleks olnud sinu kui mõisniku poolt- ja vastuargumendid?
- Kirjelda muutusi, mis toimusid talurahva elus pärast pärisorjuse kaotamist?
- Võrdle USA põhja- ja lõunaosariiklaste suhtumist orjusesse ja mustanahaliste õigustesse. Mis oli sarnast ja mis erinevat?
- Ameerika kodusõda:
- Millal toimus?
- Miks puhkes?
- Kes osalesid?
- Mis oli tagajärg?
- Mõtiskle, miks ei õnnestunud orjust nö loomulikul teel kaotada 1807. aastal, kui USA kuulutas orjakaubanduse ebaseaduslikuks?
- Kordamine
- I osa kokkuvõte - ristsõna. Õ lk 10-36
- Pärisorjuse ja orjuse kaotamine Õ lk 38-41
- Kirjuta kolm tegurit, mis soodustasid orjuse ja pärisorjuse kaotamist. Põhjenda oma valikut.
- Kujutle, et oled 19. sajandi alguse baltisaksa mõisnik, kes arutleb pärisorjuse kaotamise üle. Mis oleks olnud sinu kui mõisniku poolt- ja vastuargumendid?
- Kirjelda muutusi, mis toimusid talurahva elus pärast pärisorjuse kaotamist?
- Võrdle USA põhja- ja lõunaosariiklaste suhtumist orjusesse ja mustanahaliste õigustesse. Mis oli sarnast ja mis erinevat?
- Ameerika kodusõda:
- Millal toimus?
- Miks puhkes?
- Kes osalesid?
- Mis oli tagajärg?
- Mõtiskle, miks ei õnnestunud orjust nö loomulikul teel kaotada 1807. aastal, kui USA kuulutas orjakaubanduse ebaseaduslikuks?
- Uusaegne riik Õ lk 26-29
- Videojuhendeid uurimistööde vormistamise kohta leiab Youtubest (need on küll teiste koolide vormistusnõuetest lähtuvad, aga põhiasjad on ikka samad).
- Tekstike
- Maailma jagamine õ lk 30-33
- Tööleht
- Rahvuslik liikumine.
- Kasuta õ lk 14-17 ja vasta küsimustele vihikusse.1. Rahvuslus ehk…a. Millal tekkis?b. Mõju poliitikalec. Tähtsamad seisukohad järgmistes valdkondades: riik; võim; kultuurd. Mõju kultuurile.2. Kuidas tõlgendati rahvuse mõistet Lääne-Euroopas ja kuidas Kesk- ja Ida-Euroopas?a. Lääne-Euroopa?b. Kesk- ja Ida-Euroopa?3. Kuidas saad sina aru, mida tähendab mõiste „rahvus“?4. Milles seisneb Jakob ja Wilhelm Grimmi kultuurilooline tähtsus?5. Mida tähendab „rahvuslik ärkamine“?6. Mida taotlesid rahvuslased Saksamaal?a. Miks ei soovinud vürstid, kes olid ju samuti enamasti sakslased, rahvuslikku liikumist toetada?b. Kuidas nad püüdsid rahvuslikku liikumist alla suruda?
- Uusaegne riik Õ lk 26-29
- Uusaegsed poliitilised õpetused: liberalism, konservatism ja sotsialism. Kokkuvõttev töö.
- Rahvuslik liikumine.
05.03.2018
- Saksamaa ühendamine
- Demokraatia levik ja rahvusriigid
- Teaduse ja tehnoloogia areng 19 sajandil
- Rahvuslik liikumine.Kasuta õ lk 14-17 ja vasta küsimustele vihikusse.1. Rahvuslus ehk……………a. Millal tekkis?b. Mõju poliitikalec. Tähtsamad seisukohad järgmistes valdkondades: riik; võim; kultuurd. Mõju kultuurile.2. Kuidas tõlgendati rahvuse mõistet Lääne-Euroopas ja kuidas Kesk- ja Ida-Euroopas?a. Lääne-Euroopa?b. Kesk- ja Ida-Euroopa?3. Kuidas saad sina aru, mida tähendab mõiste „rahvus“?4. Milles seisneb Jakob ja Wilhelm Grimmi kultuurilooline tähtsus?5. Mida tähendab „rahvuslik ärkamine“?6. Mida taotlesid rahvuslased Saksamaal?a. Miks ei soovinud vürstid, kes olid ju samuti enamasti sakslased, rahvuslikku liikumist toetada?b. Kuidas nad püüdsid rahvuslikku liikumist alla suruda?
- EV 100
16.02.2018
13.02.2018
- Ideoloogiad
- Euroopa pärast Viini kongressi. Konservatism. õ lk 10-13.
- Tööleht
06.02.2018
- Õpime professionaalidelt.
02.02.2018
- Tuleb luua rääkiv/ jutustav pilt Napoleon Bonaparte kohta.
- Töölehe lõpetamine - 2 ülesannet omal valikul.
II tund
30.01.201826.01.2018
23.01.2018
19.01.2018
15.01.2018
12.01.2018
08.01.2018
- Prantsuse revolutsioon õ lk 106-109
- Tööleht
- Jõuluhommiku kontsert!
- Ameerika Ühendriikide tekkimine -õ lk 102-105
- Tööleht
- Küsimused õ lk 105 vihikusse kirjalikult vastata.
- Asendus
- Õpilased Nordkalgis
- Ameerika Ühendriikide tekkimine -õ lk 102-105
- Tööleht
- Kokkuvõte - hinne (õpiku abiga KT tegemise lõpetamine).
- Suured revolutsioonid. Vabadus, võrdsus, vendlus!
Maailm 1600–1815
Õpitulemused
Õpilane:
1) teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus,
hariduses ja kultuuris ning mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile;
2) selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism,
parlamentarism;
3) selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju;
4) toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel ning saab aru,
mille poolest need erinevad;
5) teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid, ja kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust;
6) kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni;
7) seletab ja kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon,
restauratsioon, absolutism, parlamentarism;
8) teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire, ning iseloomustab nende tegevust.
hariduses ja kultuuris ning mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile;
2) selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism,
parlamentarism;
3) selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju;
4) toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel ning saab aru,
mille poolest need erinevad;
5) teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid, ja kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust;
6) kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni;
7) seletab ja kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon,
restauratsioon, absolutism, parlamentarism;
8) teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire, ning iseloomustab nende tegevust.
- Ameerika Ühendriikide tekkimine -õ lk 102-105
- Tööleht
- Prantsuse revolutsioon õ lk 106-109
- Tööleht
- Napoleoni sõjad - 124-127
04.12.2017
- Religioon, kirik, haridus. - õ lk 96-99
- Kokkuvõte - hinne (õpiku abiga KT tegemine).
- Linnad ja majanduse areng õ lk 92- 95
- Eesti ala linnad; linnaelanike kihid - Markus, Hanna
- www.menti.com
- Religioon, kirik, haridus. - õ lk 96-99
- Mõistekaardid:
- Religiooni ja kiriku tähtsus
- Kirikuelu korraldamine Eestis
- Rahvaharidus
- Ülikooliharidus
- Mindomo kasutusjuhend
29.11.2017
27.11.201724.11.2017
3. tund
4. tund
- Ettekanded ZohoDocsis - Vana kord Euroopas
- Küsimused
- Hindamine
- Eesti Rootsi ja Vene riigi koosseisus
- Ettekanded ZohoDocsis - Vana kord Euroopas
- Küsimused
- Hindamine
- Ettekanded ZohoDocsis - Vana kord Euroopas
- Küsimused
- Hindamine
06.11.2017
- Ettekanded ZohoDocsis - Vana kord Euroopas
- Küsimused
- Hindamine
- Oma teema Vana kord Euroopas kohta teha LearningApps keskkonnas kaks ülesannet ning saada õpetajale täisekraanilink: katikirsipuu@gmail.com
- Juhend
- Juhend 1
30.10.2017
20.10.2017
- Filmide vaatamine - Kunst varauusajal.
13.10.2017
- Inspiratsioonipäev Rakveres
- Töölehed kokku.
- Kunst varauusajal.
- Biteable
- Juhend kasutamiseks
- Mõisted õppida - Hereesia; Tolerantsus; Geto; Identiteet; Konfessioon; Kolmainsus; Tsölibaat; Kalvinism; Reformatsioon; Skisma.
- Mis jäi eelmisest korrast meelde?
- Teadusrevolutsioon - Õ lk 32-35
- Tööleht
- Mis nüüd meeles on?
06.10.2017
- Vasta küsimustele kasutades õ lk 28-31:
- Miks pidasid varauusaegsed valitsejad kirikut oluliseks (4 põhjust)?
- Leia kolm kiriku ülesannet, mis on tänapäeval riigi poolt üle võetud?
- Miks kontrollis kirik varauusajal katoliiklikes maades raamatute sisu?
- Too kaks näidet usulise tagakiusamise kohta varauusaegses Euroopas?
- Mis oli nõiaprotsesside peamine põhjus?
- Teadusrevolutsioon
- Tööleht
- Religioon ja kirik
- Mäng - mõistetele selgituste otsimine
- Vasta küsimustele kasutades õ lk 28-31:
- Miks pidasid varauusaegsed valitsejad kirikut oluliseks (4 põhjust)?
- Leia kolm kiriku ülesannet, mis on tänapäeval riigi poolt üle võetud?
- Miks kontrollis kirik varauusajal katoliiklikes maades raamatute sisu?
- Too kaks näidet usulise tagakiusamise kohta varauusaegses Euroopas?
- Mis oli nõiaprotsesside peamine põhjus?
- Tööde lõpetamine ja töölehtede täitmine
- Linnad ja linlased Õ lk 24-27
- Linnaelanike osatähtsus. Kaubandus ja käsitöö. õ lk 24
- Pealinnad. õ lk 24
- Kodanlane. õ lk 25
- Linna elukeskkond. õ lk 26
- Linnaelanike kihid. õ lk 26
- Rühmad
- Tööleht
- Linnad ja linlased Õ lk 24-27
- Linnaelanike osatähtsus. Kaubandus ja käsitöö. õ lk 24
- Pealinnad. õ lk 24
- Kodanlane. õ lk 25
- Linna elukeskkond. õ lk 26
- Linnaelanike kihid. õ lk 26
- Rühmad
- Tööleht
- Linnad ja linlased
- Tööleht
1. tund
- Talupojad ja põllumajandus
- Talupojad ja põllumajandus - mõistekaardi tegemine paaris.
- Mõistekaart
- Tahvel
2. tund
- Linnad ja linlased
- Tööleht
- Seisuslik ühiskond ja aadel - arutelu ja ülesanded.
11.09.2017
- TK - sajandid
- Sissejuhatus uusaega
- Töö rühmades - Euroopa uusaja hakul
- Euroopa-uusaja-hakul
- Õ lk 14-15. Küsimused juurde.
- Seleta mõisteid "tuumikpere" ja "suurpere". Kummale mudelile vastab sinu perekond.
- Mida peeti abielu peamiseks eesmärgiks?
- Miks esines aadlike seas rohkem "kokkuleppe" abielusid kui lihtrahva seas?
08.09.2017
- worldometers
- Sajandid, rooma numbrid.
- Töö paarides
- Arutelu
Maailm 1600–1815
Õpitulemused
Õpilane:
- teab, mis muutused toimusid Rootsi ja Vene ajal Eesti võimukorralduses, talurahva elus, hariduses ja kultuuris ning mis olid Põhjasõja tagajärjed Eestile;
- selgitab valitsemiskorralduse muutusi uusajal: seisuslik riik, absolutism, valgustatud absolutism, parlamentarism;
- selgitab Prantsuse revolutsiooni ning Napoleoni reformide põhjusi, tagajärgi ja mõju;
- toob esile ühiskonna ümberkorraldamise võimalusi reformide ja revolutsiooni teel ning saab aru, mille poolest need erinevad;
- teab, kuidas tekkisid Ameerika Ühendriigid, ja kirjeldab Ameerika Ühendriikide riigikorraldust;
- kirjeldab baroki ja klassitsismi põhijooni;
- seletab ja kasutab kontekstis mõisteid valgustus, valgustatud absolutism, reform, revolutsioon, restauratsioon, absolutism, parlamentarism;
- teab, kes olid Napoleon, Louis XIV, Peeter I ja Voltaire, ning iseloomustab nende tegevust.
Maailm 1815–1918
Õpitulemused
Õpilane:
- näitab kaardil Esimeses maailmasõjas osalenud riikide liite;
- kirjeldab rahvuslikku liikumist Eestis ja Euroopas;
- selgitab Eesti iseseisvumist;
- teab Esimese maailmasõja põhjusi ja tagajärgi;
- iseloomustab 19. sajandi ja 20. sajandi alguse peamisi kultuurisaavutusi;
- seletab ja kasutab kontekstis mõisteid rahvusriik, monopol, linnastumine,rahvuslik liikumine, venestamine, autonoomia, Antant, Kolmikliit, liberalism,konservatism, sotsialism.
- Lennukite lennutamine - lennundusnädal