6. klass LOODUSÕPETUS

Komposti valmistamise projekt
TERE KEVAD!


Ulukite jäljevihik

















03.11.2020

30.10.2020
















26.05.


24.05.


22.05.

  • Ettekanded

19.05.
  • Ettekanded
17.05.
15.05.
12.05. 
  • Looduskaitse Eestis; looduskaitse Eestis
  • Õ lk 78-81
  • Õ lk 81 vasta küsimustele vihikusse
  • Tv lk 48-49
  • Kasuta tahvelarvutit ja vasta küsimustele õ lk 81 „Edasimõtlemiseks ja uurimiseks“
10.05. 
  •  Tööde lõpetamine
08.05.
  • Digiõppepäev - ristsõnad.
05.05.
  • Keskkonna saastumine ja keskkonnakaitse . Õ lk 74-77
  • Õ lk 77 küsimustele vastata vihikusse kirjalikult. 
  • Tv lk 47
  • Selgita, millega tegeleb sinu kodukohale lähim tööstusettevõte. Mismoodi see ohustab ümbritsevat keskkonda? Kirjuta mõtted vihikusse. 
03.05.
  • Kaevanduste ja karjääride ksutamisega seotud keskkonnaprobleemid. Õ lk 66-69
  •  Õ lk 69 küsimustele vastamine vihikusse
  •  Tv lk 44-45
  •   Kordamine tv lk 46
28.04. 
26.04.
24.04. 
21.04.
Eesti loodusvarad
Õpitulemused
Õpilane:
  1. nimetab taastuvaid ja taastumatuid loodusvarasid Eestis ning toob nende kasutamise näiteid;
  2. oskab eristada graniiti, paekivi, põlevkivi, liiva, kruusa, savi ja turvast;
  3. toob näiteid taastuvenergia tootmise ja kasutamise võimaluste kohta oma kodukohas;
  4. selgitab mõistliku tarbimise vajadust, lähtudes seosest loodusvarad – tarbimine – jäätmed.
21.04.
20.04.
  • Tv lk 33 ül 1,2
  • Tv lk 34 ül 1, 2
  • Tv lk 35-36 ül 1,2
  • Tv lk 37 ül 3
  • Tv lk 38 - ristsõna
  • Mäng
19.04.
17.04.
Õpitulemused
Õpilane:
  1. kirjeldab tootjate, tarbijate ja lagundajate rolli aineringes ning selgitab toitumissuhteid ökosüsteemis;
  2. kirjeldab ökosüsteemi elusat ja eluta osa ning selgitab loodusliku tasakaalu olulisust ökosüsteemides;
  3. põhjendab aineringe olulisust;
  4. kirjeldab inimese mõju looduskeskkonnale ja selgitab, kuidas võivad muutused keskkonnas põhjustada elustiku muutusi;
  5. koostab õpitud kooslustevahelisi toimivaid toiduahelaid ja toiduvõrgustikke;
  6. selgitab toitumissuhteid: parasitism, kisklus, sümbioos, konkurents.
12.04.

  • õpetaja kursusel

10.04.
07.04.
05.04.
  • Elukeskkonnad EestisÕ lk 40-43; Tv lk 33
  • Mis on elurikkus?
  • Õ lk 43 edasimõtlemiseks ja uurimiseks ül 1. 
03.04.
  • Kordamine. Quizizz
31.03.
29.03.
27.03.
17.03.
  • Vilistlasnädal
15.03.
  • Vilistlasnädal
13.03.
  • Vilistlasnädal
10.03.
08.03.
06.03.
03.03.
01.03.
28.02.
22.02.
21.02.
17.02.
15.02.
  • Õpetaja kursusel
14.02.
 Läänemeri elukeskkonnana
Õpitulemused

Õpilane:

    1. näitab kaardil Läänemere-äärseid riike ning suuremaid lahtesid, väinu, saari ja poolsaari;
    2. võrdleb ilmakaartide, graafikute ja tabelite järgi rannikualade ning sisemaa temperatuure;
    3. iseloomustab Läänemere-äärset asustust ja inimtegevust õpitud piirkonna näitel;
    4. iseloomustab Läänemerd kui ökosüsteemi;
    5. selgitab Läänemere vähese soolsuse põhjusi ja riimveekogu elustiku eripära;
    6. võrdleb organismide elutingimusi järves ja meres;
    7. kirjeldab erinevate vetikate levikut Läänemeres;
    8. määrab lihtsamate määramistabelite järgi Läänemere selgrootuid ja selgroogseid;
    9. koostab Läänemerele iseloomulikke toiduahelaid või -võrgustikke;
    10. selgitab Läänemere reostumise põhjusi ja kaitsmise võimalusi.
10.02.
  • KT
08.02.  II tund
  • Kordamine - kasuta õpiku abi ja vasta õigesti!
  • Kood: 682146
08.02.  I tund
07.02.
03.02.
01.02.
31.01.
27.01.
25.01.
24.01.
  • “Organismide kohastumine õhkkeskkonnaga” Õ lk 110-111 lugeda
  • Õ lk 111 vastata vihikusse 6. küsimusele
  • Tv lk 46-47 ül 1-5
  • Kasutada võid kõiki materjale - tahvelarvutit.
        20.01.
        Õhk
        Õpitulemused
        Õpilane:
        1. mõõdab õues õhutemperatuuri, hindab pilvisust ja tuule kiirust ning määrab pilvetüüpe ja tuule suunda;
        2. võrdleb ilmakaardi järgi ilma (temperatuur, tuule suund, kiirus, pilvisus ja sademed) Eesti erinevates osades;
        3. iseloomustab graafiku põhjal kuu keskmisi temperatuure ja sademete hulka ning tuuleroosi järgi valdavaid tuuli Eestis;
        4. kirjeldab pildi või skeemi järgi veeringet;
        5. iseloomustab õhku kui elukeskkonda ning kirjeldab elutingimuste erinevusi vees ja õhus;
        6. selgitab hapniku rolli põlemisel, kõdunemisel ja organismide hingamisel ning hapniku tähtsust organismidele;
        7. teab, et süsihappegaas tekib põlemisel, kõdunemisel ja organismide hingamisel;
        8. toob näiteid õhkkeskkonnaga seotud kohastumuste kohta loomadel ja taimedel;
        9. nimetab õhu saastumise põhjusi ja tagajärgi ning toob näiteid, kuidas vältida õhu saastumist.

        18.01.
        17.01.
        13.01.
        • Kokkuvõte - mida huvitavat retke ajal leidsid ja nägid. 
        11.01.
        • Retk kodule lähimasse metsa.
        • Mis toimub metsas talvel - pildistamine nutivahendiga.  
        10.01.

        VAHEAEG!

        21.12.
        20.12.
        16.12.
        14.12.
        13.12.
        12.12.
        • Kasuta õpikut lk 66 - 77
        • Täida TV lk 29-32
        09.12.
        07.12.
        06.12.
        • õpilased ekskursioonil
        02.12.
        30.11.
        29.11.
        25.11.
        • Väikekiskjad metsas
        23.11.
        • Metskits
        22.11.
        Mets elukeskkonnana
        Õpitulemused
        Õpilane:
        ·         kirjeldab metsa kui ökosüsteemi, sh keskkonnatingimusi metsas;
        ·         võrdleb männi ja kuuse kohastumust;
        ·         iseloomustab ja võrdleb peamisi metsatüüpe kasvutingimuste järgi;
        ·         võrdleb metsatüüpide erinevates rinnetes kasvavaid taimi;
        ·         koostab metsakooslust iseloomustavaid toiduahelaid ja toiduvõrgustikke;
        ·         selgitab, kuidas kaitsta elurikkust metsas;
        ·         selgitab loodus- ja majandusmetsade kujunemist, nimetab säästva metsanduse põhimõtteid.

        18.11.
        16.11.
        • õpetaja kursusel - komposti jälgimine
        15.11.
        • Õpilased õppeekskursioonil
        11.11.
        • Mulla reostumine ja hävimine õ lk 58-59 + tv
        08.11.
        • Kompostimise jälgimine
        • Mahepõllundus õ lk 50-53 + tv
        04.11.
        • Bioloogiline je keemiline tõrje õ lk 48-49 + tv
        02.11.

        02.11.
        01.11.
        • Kompostimise jälgimise tutvustamine. 
        • Aiad ja aiataimed - lõpuni tegutseda
        • Planeeri endale isiklik köögivilja-, puuvilja- ja iluaed. Sobivate taimede leidmiseks kasuta Aiamaailma kodulehekülge internetis. Kasuta A-3 paberit joonistamiseks ja nimetuste kirjutamiseks. 
        21.10.
        19.10.
        18.10.
        • Raamatukogus.

        14.10.
        • Ettekanded.
        12.10.
        • Tee tegemine - erinevad taimed
        11.10.
        • Eelmise tunni töödest rääkimine
        • Kompostimine
        • Paaristöö - miks?, kuidas?, Mida? - ettekanded
        • Koosta loetletud materjalidest kompostihunnik - tööleht.
        07.10.
        • Kokkuvõtted katsete protokollidest
        •  Uus teema - 
        • Aiataimed
                -  ravimtaim
        • Rühmatöö – milline rühm suudab üles märkida kõige rohkem kultuurtaimi, umbrohtusid, ravimtaimi.
        • Aed ja põld. 
        Aed ja põld elukeskkonnana
        Õpitulemused
        Õpilane:
        1. selgitab fotosünteesi tähtsust orgaanilise aine tekkes;
        2. kirjeldab mullaelustikku ning toob näiteid seoste kohta erinevate mullaorganismide vahel;
        3. toob esile aia- ja põllukoosluse sarnasused ning selgitab inimese rolli nende koosluste kujunemises;
        4. tunneb õpitud kultuurtaimi ja rühmitab neid;
        5. koostab õpitud liikidest toiduahelaid ja toiduvõrgustikke;
        6. toob näiteid saagikust mõjutavate tegurite kohta;
        7. võrdleb keemilist ja biotõrjet ning põhjendab, miks tasub eelistada mahepõllumajanduse tooteid;
        8. toob näiteid muldade kahjustumise põhjuste ja nende tagajärgede kohta;
        9. toob näiteid põllumajandussaaduste osa kohta igapäevases toidus.

        05.10.
        ÕPETAJATE PÄEV!
        • Tähesegadik - muld elukeskkonnana. 
        04.10.

        • Katsete protokollide lõpetamine
        30.09.
        • katsed
        28.09.
        27.09.
        1. Mullakaeve kirjeldamine
          1. huumus
          2. huumushorisont
          3. liivmuld
          4. savimuld
        • TV lk 10-11

        22.09.
        21.09.
        • ASTRA - muld elukeskkonnana
        • Tv 
        20.09.
        16.09.
        13.09.
        09.09.
        • Muldade teke ja areng. 
        • Õ lk 8-11 ja Tv lk 
        • Taskutark

        07.09.
        • Mulla koostis.
        • Mulla koostis
        • Katse TV lk 5 - mikroskoobid. 
        • Õ lk 6-7 ja Tv lk 6-7
        Õpilane:
        1. kirjeldab ja võrdleb erinevaid mullaproove, nimetades mulla koostisosi;
        2. põhjendab katsega, et mullas on õhku ja vett;
        3. selgitab muldade kujunemist ja mulla tähtsust looduses;
        4. tunneb mullakaeves ära huumushorisondi;
        5. kirjeldab huumuse teket ja selle osa aineringes.

        06.09.
        • Rühmatöö lõpetamine ja ettekanded. 
        02.09.
        1. worldometers
        2. Loodusõp eõpik
        3. Ainevaldkond „Loodusained“
        4. Töö rühmades.   Meie roheline kool