Teemad
05.04.2018
03.04.2018
2. KLASS
02.04.2018 - VKL
25.01.2018
2. klass eesti keel
25.01.2018 VKL
21.11.2017
17.10.2017
Eesti keel
16.10.2017
26.09.2017
20.09.2017
19.09.2017
12.09.2017
05.09.2017
Inimeseõpetus 3.-4. klass LÕK
Õppetöö rõhuasetused 3.–5. klassis05.04.2018
03.04.2018
2. KLASS
- Trükkimine
- Pelala - matem lihtne!
- Mina
02.04.2018 - VKL
25.01.2018
2. klass eesti keel
2. klass matemaatika
25.01.2018 VKL
- Eesti keele reeglid
- H sõna algul
- I ja J õigekiri
- Kaashäälik või täishäälik
- Mõistatused
- Suur ja väike algustäht
- Kes? Mis?
21.11.2017
Minu sugupuu (perekond ja lähisugulased). Pereliikmete lahkumine ja lein, käitumine matustel, surnuaias. Maa- ja linnakodu (hooned; eluruumide sisustus, puhtus, korrashoid). Kodutus, lastekodu kui üks peretüüp. Transpordivahendid kodukohas tänapäeval ja minevikus. Sõidupilet ühissõidukis (ostmine jm toimingud). Meie kool ja teised ümbruskonna koolid. Muuseumid kodukohas, käitumine muuseumis. Kodukoha sümbolid: lipp, vapp. Kodukoha rikkused. Pühad ja kombed (uusaasta, EV aastapäev, volbripäev, jaanipäev jne).
17.10.2017
Eesti keel
Matemaatika
26.09.2017
- J tutvustab eelmisel korral toimunut, kuidas midagi küsida, paluda?
- Vanasõnadega tutvumine - arutelu.
- Jooniste vaatamine ja kommenteerimine.
- Ülesanne - Ohud meie ümbruses
- Ülesanne - Viisakas suhtlemine
- Ülesanne - Tujud ja tunded
- Ülesanne - Aja kavandamine
20.09.2017
- Meie ümbrus.
- Ülesanne - Lehtpuud ja okaspuude tundmine
- Ülesanne - Kevadlilled
- Ülesanne - Sügise tunnused
- Ülesanne - Ilmastikunähtused
- Ülesanne - Ametid
- Ülesanne - Käitumine söögilauas
- Ülesanne - Liiklus
- Ülesanne - Prügi sorteerimine
- Ülesanne - Kiusamine
19.09.2017
- Mis on väärtused ja kuidas me neid kasutame ja täidame?
12.09.2017
- Tutvume kodukorraga
05.09.2017
- Jutustamine suvest. Küsimuste esitamine kaaslasele. Mida kaaslane tundis oma suvest jutustades ja sündmuste keskel olles - emotsioonid?
- Hommikuring
Inimeseõpetus 3.-4. klass LÕK
1. 3.–5. klassis kujundatakse jätkuvalt õpilaste oskust märgata ja eristada oma lähiümbrust
(selle esemeid, nähtusi, sündmusi, tegevusi jms); tutvustatakse ja õpetatakse väärtustama
rahvuskombeid, -traditsioone (rõhuasetus pere ja kodukoha traditsioonidel). Läbivalt tutvustatakse
elukutseid ja nende esindajate põhitegevust (nt kaupluse teema juures müüja tegevus jne).
2. Tegevus- ja suhtlussituatsioonides tegeldakse isiksuseomaduste ning ühiskonnas
aktsepteeritavate käitumisnormide kujundamisega: õpetatakse märkama – eristama – mõistma
igapäevaseid situatsioone (sh ohuolukordi), verbaalseid ja mitteverbaalseid eneseväljendusviise,
tundeid jms; täiendatakse ühis- ja koostegevuse oskusi (sh hoolivat ja teisi arvestavat suhtumist,
vastutus- ja kohusetunnet); harjutatakse etiketikäitumist. Pere ja koduga seotud teemade
käsitlemisel selgitatakse õpilastele laste ning vanemate vastastikuseid õigusi-kohustusi.
3. Järjepidevalt kujundatakse (täiendatakse) õpilaste sotsiaalset teadlikkust ning verbaalset
aktiivsust: õpetatakse (abivahendite toel) kirjeldama ja hindama kaaslaste ning iseenda tegevus- ja
käitumisakte (sh mõistma ja nimetama eesmärke, tingimusi, põhjuseid ja tagajärgi, käitumisaktis
ilmnevaid iseloomujooni jne), õpetatakse planeerima (sh parandama) edasist tegevust/käitumist.
Harjutatakse suhtlemist ja koostegevuse reguleerimist dialoogis (kutse koostegevusele, vastused
küsimustele ja teadetele, dialoogi alustamine küsimuse ja teatega, nõustumine-loobumine,
alternatiivne ettepanek).
4. Teemade käsitlemisel kasutatavatest aktiivõppemeetoditest on suurem osatähtsus
praktilistel tegevustel ja õppekäikudel, eetilise sõnumiga lühipalade lugemisel ja analüüsimisel.
Taotletavad õpitulemused 3.–5. klassis
1. 3. klassi lõpuks õpilane:
1) nimetab, mille poolest ta sarnaneb teistega ja mille poolest erineb teistest;
2) väärtustab iseennast ja teisi;
3) alustab ja jätkab dialoogi (küsimus – vastus, teade – küsimus, kutse koostegevusele,
nõustumine, loobumine);
4) hindab ning vastandab õpisituatsioonis oma ja kaaslaste igapäevaseid käitumisakte õige/vale-,
meeldib / ei meeldi-tasandil;
5) kirjeldab viisakat käitumist koolis, külas ja koduümbruses;
6) kirjeldab kava abil sünnipäevapeo kulgu;
7) kirjeldab näoilme ja hääletooni järgi kaaslaste 4–6 emotsiooni;
8) nimetab oma keha puhtuse ning välimuse eest hoolitsemise võimalusi – vahendeid ja
vajalikkust;
9) kirjeldab tervet ja haiget inimest;
10) teab, et ravimeid võetakse siis, kui ollakse haige, ning et ravimid võivad olla inimese tervisele
ohtlikud;
11) teadvustab oma enesetunnet ja teavitab sellest kaaslasi;
12) kirjeldab tervise hoidmise viise: mitmekesine toit, uni ja puhkus ning liikumine ja sport;
13) kirjeldab oma perekonda: pere suurus, andmed pereliikmete kohta (nimi, vanus, tegevus);
14) kirjeldab, mille poolest perekonnad erinevad ja sarnanevad;
15) väärtustab üksteise abistamist ja arvestamist peres;
16) nimetab oma kohustusi peres;
17) tunneb Eestimaa sümboleid (lipp, vapp, hümn; suitsupääsuke, rukkilill);
18) väärtustab Eestit – oma kodumaad;
19) jutustab oma ja pereliikmete tegevusest pühade tähistamisel (5–6 lauset);
20) määrab aega täis- ja pooltundides;
21) kirjeldab positiivseid vaba aja veetmise võimalusi;
22) kirjeldab ohtlikke kohti ja olukordi kooliteel ja koduümbruses ning valib ohutu tee sihtpunkti;
23) palub ohuolukorras ja õnnetusjuhtumi korral abi (sh kasutada telefoni, valida hädaabi
numbrit).
2. 4. klassi lõpuks õpilane:
1) nimetab ning võrdleb oma ja sõprade vaba aja tegevusi, huvisid;
2) väärtustab iseennast ja teisi, väärtustab oma soolist kuuluvust;
3) analüüsib ühisvestluses situatsioonide, oma ja kaaslaste käitumisaktide ning emotsionaalsete
seisundite põhjuseid ja tagajärgi;
4) osaleb üksteise tegevust reguleerivas dialoogis (teade – teade);
5) jälgib kaasõpilaste tegevust ja vajaduse korral abistab neid;
6) tunneb õpisituatsioonis konfliktsituatsiooni ning mõistab, millistel juhtudel on vajalik sellest
täiskasvanule/õpetajale teatada;
7) kirjeldab õpilase tervist tugevdavate ja nõrgestavate tegurite ja harjumuste mõju füüsilisele
tervisele ja õppimisvõimele;
8) nimetab oma lähisugulasi ja selgitab abistavate küsimuste toel kodu ja perekonna tähtsust oma
elus;
9) väärtustab oma kodukohta, nimetab kodukoha rikkusi ja tunneb ära sümbolid;
10) hoiab koolis ning kodus puhtust ja korda;
11) kirjeldab pühade tähistamise kombeid oma perekonnas;
12) määrab aega veerandtunnise täpsusega ning seostab seda tegevustega õpilase päevakavas;
13) hangib koostegevuses teavet koolistendilt ja ajalehe kuulutustest;
14) mõistab töö vajalikkust ja väärtuslikkust;
15) planeerib täiskasvanu abiga oma taskuraha kulutamist;
16) sorteerib klassis tekkivaid olmejäätmeid;
17) kirjeldab igapäevaseid turvalise käitumise viise (liiklemine kooliteel, jalgrattaga sõitmine,
tulekahju vältimine, käitumine veekogu juures ja metsas).