75-89% hinne 4
50-74% hinne 3
20-49% hinne 2
1-19% hinne 1
Põhikooli lõpueksamite taustaküsitlused 2018
23.05.2018
- Kordamine
- Kordamine
- Kordamine
09.05.2018
04.05.2018
02.05.2018
20.04.2018
18.04.2018
13.04.2018
11.04.2018
09.04.2018
- Läänemaailm
- Ülesanded
- Ristsõna
04.04.2018
03.04.2018
26.03.2018
- Pearl Harbori tunnikontroll - lehed kindlasti kokku ja selle eest saab hinde.
- Selle tunniga peab ettekanne valmis saama: Läänemaailm
21.03.2018
- Koolitus
14.03.2018
- Pearl Harbor
- Pearl Harbor
- Läänemaailm
- Maailm pärast teist maailmasõda õ lk 10-13
- Tööleht
- Rahvusvahelised suhted õ lk 14-17
- EV 100
- II MS
- Maailm pärast teist maailmasõda õ lk 10-13
- Tööleht
- Rahvusvahelised suhted õ lk 14-17
- Teine maailmasõda 1939–1945
- Kokkuvõte.
- Maailm pärast teist maailmasõda.
- Teine maailmasõda 1939–1945
- Kokkuvõte.
- Maailm pärast teist maailmasõda.
02.02.2018
Õpitulemused
Õpilane:
- teab, milline oli rahvusvaheline olukord Teise maailmasõja eel;
- teab, millal algas ja lõppes Teine maailmasõda, toob esile Teise maailmasõja puhkemise põhjused, sõja tulemused ja tagajärjed;
- kirjeldab ajalookaardile tuginedes Teise maailmasõja sõjategevuse kulgu;
- selgitab MRP ja baaside lepingu tähtsust Eesti ajaloos;
- iseloomustab Eesti Vabariigi iseseisvuse kaotamist;
- teab, mis riigid tegutsesid koostöös Saksamaaga ning mis riikidest moodustus Hitleri-vastane koalitsioon;
- seletab mõisteid MRP, holokaust, küüditamine, baaside leping, okupatsioon, ÜRO.
- Maailm kahe maailmasõja vahel - Eesti. - Lõpetamine
- Kokkuvõte - tööleht.
- Maailm kahe maailmasõja vahel - Eesti. - Lõpetamine
- Arutelu - video; vastused
Vaata videot: Eesti iseseisvumine ja Vabadussõda
Mõtle ja vasta küsimustele vihikusse:
1. Miks igatsevad paljud inimesed segastel ja rasketel aegadel karmikäelist juhti? Too selle kohta näiteid ajaloost.
2. Võrdle demokraatlike riikide ja diktatuuririikide majanduspoliitikat. Milles seisnevad peamised erinevused?
- Maailm kahe maailmasõja vahel - Eesti. - Lõpetamine
- Pildistamine
Vaata videot:
- 1. Miks igatsevad paljud inimesed segastel ja rasketel aegadel karmikäelist juhti? Too selle kohta näiteid ajaloost.
- 2. Võrdle demokraatlike riikide ja diktatuuririikide majanduspoliitikat. Milles seisnevad peamised erinevused?
- Maailm kahe maailmasõja vahel - Eesti.
- Küsimused.
- Maailm kahe maailmasõja vahel - Eesti.
- Küsimused.
- Kontsert
- Maailm kahe maailmasõja vahel - Eesti.
- Küsimused.
- ERM
- Ettevõtlus
- Näidendiproov.
- Eesti iseseisvumine
- Eesti Vabadussõda
- Tartu rahulepingu tähtsus tänapäeval.
- Maailm kahe maailmasõja vahel - Eesti
- Maailm kahe maailmasõja vahel - vaata slaide abiks
- Kirjuta arutlus teemal “ Miks ühtedes riikides kehtestati diktatuur, teistes aga säilis demokraatia?”. Toetu järgmistele kavapunktidele.
- Seleta mõisted”diktatuur” ja “demokraatia”.
- Miks kehtestati fašistlik diktatuur Itaalias?
- Kuidas kujunes totalitaarne süsteem Nõukogude Liidus?
- Mis põhjustas natsliku diktatuuri kehtestamise Saksamaal?
- Miks Suurbritannias ja Prantsusmaal säilis demokraatia?
- Kuidas hindad käsitletud riikide poliitilist arengut?
- Nädendi lugemine.
- Maailm kahe maailmasõja vahel - vaata slaide abiks
- Kirjuta arutlus teemal “ Miks ühtedes riikides kehtestati diktatuur, teistes aga säilis demokraatia?”. Toetu järgmistele kavapunktidele.
- Seleta mõisted”diktatuur” ja “demokraatia”.
- Miks kehtestati fašistlik diktatuur Itaalias?
- Kuidas kujunes totalitaarne süsteem Nõukogude Liidus?
- Mis põhjustas natsliku diktatuuri kehtestamise Saksamaal?
- Miks Suurbritannias ja Prantsusmaal säilis demokraatia?
- Kuidas hindad käsitletud riikide poliitilist arengut?
- Animatsioonide vaatamine - kasutegur?
- Kuidas kirjutada arutlust?
- Maailm kahe maailmasõja vahel
- Fašistlik Itaalia õ lk 50-53
- Natsionaalsotsialistlik Saksamaa õ lk 54-57
- Kommunistlik Venemaa õ lk 58-61
20.11.2017
- ERMi raha.
- Maailm kahe maailmasõja vahel - teemade lõpetamine.
- Esitlused, ettekanded, küsimustele vastamine.
- Kooli sünnipäev.
- Maailm kahe maailmasõja vahel
- Fašistlik Itaalia õ lk 50-53
- Natsionaalsotsialistlik Saksamaa õ lk 54-57
- Kommunistlik Venemaa õ lk 58-61
- Maailm kahe maailmasõja vahel - teemade lõpetamine.
- Esitlused, ettekanded, küsimustele vastamine.
- Rakvere linnuses - keskaegne eluolu.
- Maailm kahe maailmasõja vahel
- Esitlused, ettekanded, küsimustele vastamine.
- Maailm kahe maailmasõja vahel
- Esitlused, ettekanded, küsimustele vastamine.
- Maailm kahe maailmasõja vahel
- Esitlused, ettekanded, küsimustele vastamine.
- Jääaja Keskus
- Inspiratsioonipäev Rakveres
- Maailm kahe maailmasõja vahel
- Küsimused ja koos paarilisega vastamine
- Ettekannete lõpetamine
- Rahvusvahelised suhted 1920. aastatel.
- Rahupüüdlused - patsifism; Briand-Kelloggi pakt (allikad 1, 2, 3 Õ lk 18)
- Reparatsioonide küsimus - Ruhri kriis (osalejad, põhjused, tulemus; allikas 5 õ lk 19); Dawesi plaan; Locarno konverents
- Tüliküsimused ja Rahvasteliit - Vilniuse kriis (Eesti suhted Poola ja Leeduga?)
- Vene küsimus - Komintern (allikas 9 õ lk 20); maailmarevolutsioon
- Rühmad
- Tööleht
- Kordamine
- Maailma poliitiline kaart pärast rahulepingu sõlmimist - tööleht.
- Rahvusvahelised suhted 1920. aastatel.
- Rahupüüdlused - patsifism; Briand-Kelloggi pakt (allikad 1, 2, 3 Õ lk 18)
- Reparatsioonide küsimus - Ruhri kriis (osalejad, põhjused, tulemus; allikas 5 õ lk 19); Dawesi plaan; Locarno konverents
- Tüliküsimused ja Rahvasteliit - Vilniuse kriis (Eesti suhted Poola ja Leeduga?)
- Vene küsimus - Komintern (allikas 9 õ lk 20); maailmarevolutsioon
- Maailma poliitiline kaart pärast rahulepingu sõlmimist - tööleht.
- Rahvusvahelised suhted 1920. aastatel.
- Rahupüüdlused - patsifism; Briand-Kelloggi pakt (allikad 1, 2, 3 Õ lk 18)
- Reparatsioonide küsimus - Ruhri kriis (osalejad, põhjused, tulemus; allikas 5 õ lk 19); Dawesi plaan; Locarno konverents
- Tüliküsimused ja Rahvasteliit - Vilniuse kriis (Eesti suhted Poola ja Leeduga?)
- Vene küsimus - Komintern (allikas 9 õ lk 20); maailmarevolutsioon
- Õp päevaks harjutamine
- Maailma poliitiline kaart pärast rahulepingu sõlmimist - tööleht.
- Rahvusvahelised suhted 1920. aastatel.
- Rahupüüdlused - patsifism; Briand-Kelloggi pakt (allikad 1, 2, 3 Õ lk 18)
- Reparatsioonide küsimus - Ruhri kriis (osalejad, põhjused, tulemus; allikas 5 õ lk 19); Dawesi plaan; Locarno konverents
- Tüliküsimused ja Rahvasteliit - Vilniuse kriis (Eesti suhted Poola ja Leeduga?)
- Vene küsimus - Komintern (allikas 9 õ lk 20); maailmarevolutsioon
12.09.2017
- Kaardi ülesanne lõpetada.
- Pariisi rahukonverents ja selle otsused.
- Töö rühmades
- Tööleht
- Lähiajalugu
- I Maailmasõda - kokkuvõte.
- I Maailmasõda (videoloeng) - käsitletakse I maailmasõda, selle põhjuseid, sõja puhkemist, sõja käiku, sõja lõppu ja sõja tagajärge.
- Ajalookaardid - töö atlasega (paaris).
Teemad ja õpitulemsed:
I Maailm kahe maailmasõja vahel 1918–1939
Õpitulemused
Õpilane:
- näitab kaardil Esimese maailmasõja järel toimunud muutusi;
- iseloomustab ning võrdleb demokraatlikku ja diktatuurset ühiskonda;
- kirjeldab ning võrdleb Eesti Vabariigi arengut demokraatliku parlamentarismi aastail ja vaikival ajastul;
- kirjeldab kultuuri arengut ja eluolu Eesti Vabariigis ning maailmas, nimetab uusi kultuurinähtusi ja tähtsamaid kultuurisaavutusi;
- seletab ja kasutab kontekstis mõisteid demokraatia, diktatuur, autoritarism, totalitarism, fašism, kommunism, natsionaalsotsialism, repressioon, Rahvaste Liit, Versailles’ süsteem, vaikiv ajastu, parlamentarism, Tartu rahu;
- teab, kes olid Jossif Stalin, Benito Mussolini, Adolf Hitler, Franklin Delano Roosevelt, Konstantin Päts ja Jaan Tõnisson.
II Teine maailmasõda 1939–1945
Õpitulemused
Õpilane:
- teab, milline oli rahvusvaheline olukord Teise maailmasõja eel;
- teab, millal algas ja lõppes Teine maailmasõda, toob esile Teise maailmasõja puhkemise põhjused, sõja tulemused ja tagajärjed;
- kirjeldab ajalookaardile tuginedes Teise maailmasõja sõjategevuse kulgu;
- selgitab MRP ja baaside lepingu tähtsust Eesti ajaloos;
- iseloomustab Eesti Vabariigi iseseisvuse kaotamist;
- teab, mis riigid tegutsesid koostöös Saksamaaga ning mis riikidest moodustus Hitleri-vastane koalitsioon;
- seletab mõisteid MRP, holokaust, küüditamine, baaside leping, okupatsioon, ÜRO.
III Maailm pärast Teist maailmasõda 1945–2000
Õpitulemused
Õpilane:
- teab külma sõja põhijooni ning toob esile selle avaldumist ja vorme, näitab kaardil tähtsamaid külma sõja aegseid kriisikoldeid;
- teab ja näitab muutusi maailma poliitilisel kaardil 1990. aastail;
3) kirjeldab tööstusriikide arengut USA ja Saksamaa Liitvabariigi näitel;
4) kirjeldab kommunistlikku ühiskonda NSV Liidu näitel ning Eesti arengut NSV Liidu koosseisus;
5) toob esile kommunistliku süsteemi kokkuvarisemise põhjused ja tagajärjed;
6) kirjeldab Eesti iseseisvuse taastamist ja Eesti Vabariigi arengut;
7) iseloomustab kultuuri ja eluolu muutumist 20. sajandi vältel;
8) seletab ja kasutab kontekstis mõisteid perestroika, glasnost, külm sõda, kriisikolle, kollektiviseerimine, industrialiseerimine, metsavennad, plaanimajandus, massirepressioon, Atlandi Harta, Euroopa Liit, NATO, Balti kett, laulev revolutsioon;
9) teab, kes olid Mihhail Gorbatšov, Boris Jeltsin, Arnold Rüütel, Lennart Meri, Edgar Savisaar ja Mart Laar, ning iseloomustab nende tegevust.
05.09.2017
Sissejuhatus. Klassijuhatamisega seotud küsimused.
Sissejuhatus. Klassijuhatamisega seotud küsimused.