06.06.2018
04.06.201830.05.2018 - reisil
28.05.2018 - reisil
23.05.2018
21.05.2018
16.05.2018
14.05.2018
09.05.2018
07.05.2018
04.05.2018
- Vana-Rooma
- Vana-Kreeka ja Vana-Rooma kaart.
- Rooma vabariik
- Rooma riigi tekkimine. Õ lk 78-81
- Leia õpiku tekstist tähtsamad andmed Rooma linna kohta.
- ROOMA LINN:
- Maakond:
- Rahvas:
- Keel:
- Legendaarne rajaja:
- Linna elanikud:
- Jõgi
- Võrdle Roomat ja Ateenat.
- Miks otsustasid roomlased kuningavõimu kukutada?
- Milles seisneb kuningriigi ja vabariigi peamine erinevus?
- Milliseid omadusi vanad roomlased Titus Liviuse andmetel hindasid ja milliseid mitte? Jaga sõnad. Õ lk 81
- Miks on Titus Liviuse teos "Linna rajamisest alates" Rooma ajloo mõistmiseks oluline?
- Arutle, miks on kasulik teada roomlaste arvamust oma ajaloo kohta, isegi kui kõik selles pole tõene.
11.-16.-18.04.2018
- Vana-Rooma
- Etruskid - õ lk 74-77
- Seleta oma sõnadega:
- etruskid
- sarkofaag
- etruski teadus
- Teadlased ei tunne etruski rahva ajalugu kuigi põhjalikult. Võta lühidalt kokku, mida neist teatakse ja mida mitte.
- Uuri etruski hauakambrist leitud maalingut. Mida võib selle põhjal etruskide eluolu kohta järeldada.
- Kuidas etruskid riietusid?
- Millised olid nende soengud?
- Milliseid muusikariistu nad tundsid?
- Milline oli selle pildi põhjal etruskide elujärg?
- Miks sa nii arvad?
Õpitulemused
- Õpilane:
- näitab kaardil Apenniini poolsaart, Vahemerd, Kartaagot, Roomat, Konstantinoopolit, Ida-Roomat ja Lääne-Roomat;
- teab Rooma riigi tekkelugu ning oskab tingmärkidest juhindudes näidata kaardil Rooma riigi territooriumi ja selle laienemist;
- iseloomustab eluolu ja kultuuri Rooma riigis;
- seletab ja kasutab kontekstis mõisteid vabariik, foorum, kapitoolium, Colosseum, patriits, plebei, konsul, senat, rahvatribuun, orjandus, amfiteater, gladiaator, leegion, kodusõda, kristlus, piibel, provints, Ida-Rooma, Lääne-Rooma, Kartaago, Konstantinoopol, ladina keel.
- näitab kaardil Apenniini poolsaart, Vahemerd, Kartaagot, Roomat, Konstantinoopolit, Ida-Roomat ja Lääne-Roomat;
- Trooja sõda
- ettekääne - otsitud, väljamõeldud näilik põhjus v. vabandus.
- Trooja sõda
- Kreeka-Pärsia sõda
- Hellenism
02.04.2018
- Trooja sõda
- ettekääne - otsitud, väljamõeldud näilik põhjus v. vabandus.
- Trooja sõda
- Kreeka-Pärsia sõda
- Kordamine
- Kirjuta vastused vihikusse.
- Kunst
- Uuri Kreeka vaasimaali pilte õ lk 19, 21, 23, 26-27, 46-47, 49, 53, 56.
- Kuidas inimesi nendel kujutatakse?
- Miks on vaasid tähtsad ajalooallikad?
- Selgita punase- ja mustafiguurilise vaasimaali olemust? Kuidas neid tehti?
- Kitoon - Vana-Kreekas enamasti pealisrõiva all kantud, õlgadelt pannaldega kinnitatud linane või villane rõivas.
- Kordamine
19.03.2018
- Religioon:
- Mille poolest sarnanesid jumalad inimestega?
- Mille poolest nad inimestest erinesid?
- Kuidas tekkisid maailma inimesed?
- Mis ootas inimest pärast surma?
- Kuidas suhtlesid kreeklased oma jumalatega?
- Joonista Kreeka tempel.
- Täida tabel tähtsamate Kreeka jumalate kohta.
- Vana-Kreeka kultuur ja eluolu - kirjandus, teater, religioon, kunst, sport
- Teater:
- Milliseid töid tegid mehed, milliseid naised?
- Kreeka teatri tähtsamad osad: orkestra, skeene, pealtvaatajate istekohad.
- Miks kandsid näitlejad laval maske?
- Sport:
- Mille järgi on nime saanud olümpiamängud?
- Kes võistlesid olümpiamängudel?
- Miks kestis olümpiamängude ajal vaherahu?
- Miks hindasid kreeklased sporti?
- Miks pärines enamik olümpiavõitjaid aristokraatide seast?
- Võrdle antiikseid olümpiamänge tänapäevastega. Mis on nendes sarnast ja mis erinevat?
07.03.2018
- Vana-Kreeka kultuur ja eluolu - kirjandus, teater, religioon, kunst, sport
- Teater:
- Milliseid töid tegid mehed, milliseid naised?
- Kreeka teatri tähtsamad osad: orkestra, skeene, pealtvaatajate istekohad.
- Miks kandsid näitlejad laval maske?
- Sport:
- Mille järgi on nime saanud olümpiamängud?
- Kes võistlesid olümpiamängudel?
- Miks kestis olümpiamängude ajal vaherahu?
- Miks hindasid kreeklased sporti?
- Miks pärines enamik olümpiavõitjaid aristokraatide seast?
- Võrdle antiikseid olümpiamänge tänapäevastega. Mis on nendes sarnast ja mis erinevat?
- Vana - Kreeka ühiskonnakorraldus - Spatra ja Ateena.
- ATEENA - kujutle, et oleksid Ateena kodanik. Kirjuta kiri oma Egiptuses viibivale sõbrale, kus sa kirjeldad Ateenas alanud suuri ehitustöid ja linna välisilme muutumist.
- Võrdle Jõuka Ateena poisi tunniplaani (Õ lk 49) enda tunniplaaniga. Milliseid õppeained on samad, millised erinevad?
- SPARTA - iseloomusta spartiaadi elu eri vanuses (kuni 7-aastane; 7-20- aastane; 30-aastane; 60-aastane); kirjelda Sparta sõjaväge.
- Kummas linnriigis meeldiks sulle elada? Põhjenda oma arvamust.
21.02.2018
- Vana-Kreeka kultuur ja eluolu - kirjandus,
teater,religioon,kunst,sport - Kirjandus:
- Kes olid Kreeka müütide kangelased?
- Kuidas säilisid ja levisid kangelaslaulud muistses Kreekas?
- Miks nimetatakse "Iliast" ja "Odüsseiat" Homerose eeposteks?
- Miks olid need eeposed muistsetele hellenitele nii tähtsad?
- Mis oli legendi järgi Trooja sõja ajendiks?
- Kes oli ahhailaste juht?
- Kirjuta vähemalt kaks Trooja sõja kangelast?
- Kuidas õnnestus ahhailastel viimaks Trooja vallutada?
- Seleta, mida sinu arvates tähendab väljend "Trooja hobune"
- Vana-Kreeka kultuur ja eluolu - kirjandus,
teater,religioon, kunst,sport - Religioon:
- Mille poolest sarnanesid jumalad inimestega?
- Mille poolest nad inimestest erinesid?
- Kuidas tekkisid maailma inimesed?
- Mis ootas inimest pärast surma?
- Kuidas suhtlesid kreeklased oma jumalatega?
- Joonista Kreeka tempel.
- Täida tabel tähtsamate Kreeka jumalate kohta.
- Kunst
- Uuri Kreeka vaasimaali pilte õ lk 19, 21, 23, 26-27, 46-47, 49, 53, 56.
- Kuidas inimesi nendel kujutatakse?
- Miks on vaasid tähtsad ajalooallikad?
- Selgita punase- ja mustafiguurilise vaasimaali olemust? Kuidas neid tehti?
- Kitoon - Vana-Kreekas enamasti pealisrõiva all kantud, õlgadelt pannaldega kinnitatud linane või villane rõivas.
14.02.2018
- Vana-Kreeka kultuur ja eluolu - kirjandus, teater, religioon, kunst, sport
- Teater:
- Milliseid töid tegid mehed, milliseid naised?
- Kreeka teatri tähtsamad osad: orkestra, skeene, pealtvaatajate istekohad.
- Miks kandsid näitlejad laval maske?
- Sport:
- Mille järgi on nime saanud olümpiamängud?
- Kes võistlesid olümpiamängudel?
- Miks kestis olümpiamängude ajal vaherahu?
- Miks hindasid kreeklased sporti?
- Miks pärines enamik olümpiavõitjaid aristokraatide seast?
- Võrdle antiikseid olümpiamänge tänapäevastega. Mis on nendes sarnast ja mis erinevat?
12.02.2018
- TK - Kreeka looduskaart.
- Võrdle Kreeta-Mükeene kultuuri. Mis on neis erinev ja mis sarnane?
- Vana - Kreeka ühiskonnakorraldus - Spatra ja Ateena.
- ATEENA - kujutle, et oleksid Ateena kodanik. Kirjuta kiri oma Egiptuses viibivale sõbrale, kus sa kirjeldad Ateenas alanud suuri ehitustöid ja linna välisilme muutumist.
- Võrdle Jõuka Ateena poisi tunniplaani (Õ lk 49) enda tunniplaaniga. Milliseid õppeained on samad, millised erinevad?
- SPARTA - iseloomusta spartiaadi elu eri vanuses (kuni 7-aastane; 7-20- aastane; 30-aastane; 60-aastane); kirjelda Sparta sõjaväge.
- Kummas linnriigis meeldiks sulle elada? Põhjenda oma arvamust.
- Vana-Kreeka - KREETA-MÜKEENE
- TK - Pane kaardil paika piirkonna olulisemad jõed, mered ja tsivilisatsioonid.
- Vana-Kreeka - Kreeka looduskaart
29.01.2018
24.01.2018
Vana-Kreeka
- näitab kaardil Kreetat, Kreekat, Balkani poolsaart, Ateenat ja Spartat;
- teab, et Vana-Kreeka tsivilisatsioon sai alguse Kreeta-Mükeene kultuurist;
- kirjeldab Vana-Kreeka kultuuri ja eluolu iseloomulikke jooni järgmistes valdkondades: kirjandus, teater, religioon, kunst, sport;
- võrdleb Vana-Kreeka ühiskonnakorraldust Ateena ja Sparta näitel;
- seletab ja kasutab kontekstis mõisteid polis, rahvakoosolek, akropol, agoraa, türann, aristokraatia, demokraatia, kodanik, ori, eepos, olümpiamängud, teater, tragöödia, komöödia, skulptuur, Trooja sõda, hellenid, tähestik.
- Vana-Kreeka
- Hiina kultuur - õ lk 114- 117
- Kordamine.
Muinasaeg
- kirjelda muinasaja inimese eluviisi ja tegevusalasid;
- näita kaardil ning põhjenda, miks ja mis piirkondades sai alguse põlluharimine;
- mis muudatusi ühiskonnaelus tõi kaasa metallide kasutusele võtmine;
- seleta ja kasuta kontekstis mõisteid kiviaeg, pronksiaeg, rauaaeg, varanduslik ebavõrdsus, sugukond, hõim;
- tea ning näita kaardil Eesti ja kodukoha esimesi inimasustusalasid.
Vanad Idamaad
- selgita, miks, kus ja millal tekkisid vanaaja kõrgkultuurid, ning näita kaardil Egiptust ja Mesopotaamiat;
- kirjelda vanaaja elulaadi ja religiooni Egiptuse, Mesopotaamia või Juuda riigi näitel;
- tunne vanaaja kultuuri- ja teadussaavutusi: meditsiin, matemaatika, astronoomia, kirjandus, kujutav kunst, Egiptuse püramiidid ja Babüloni rippaiad; teab, et esimesed kirjasüsteemid olid kiilkiri ja hieroglüüfkiri;
- seleta mõisteid linnriik, vaarao, muumia, sfinks, tempel, püramiid, preester, Vana Testament.
15.01.2018
- Vaatame üle veebitahvli.
- Virtuaalse seinalehe koostamine
- Vaatame üle veebitahvli.
- Virtuaalse seinalehe koostamine
- Vaatame üle veebitahvli.
- Virtuaalse seinalehe koostamine
18.12.2017
- Iisraeli rahvas Palestiinas
- Tööleht
- Foiniikia
- Foiniikia meresõitjad.
- Vahemeri - meresõitjate liivakast.
- Tööleht
- Iisraeli rahvas Palestiinas
- Tööleht
- Vaaraode retked - tööleht.
- Foiniikia
- Foiniikia meresõitjad.
- Vahemeri - meresõitjate liivakast.
- Tööleht
06.12.2017
- Vana-Egiptuse jumalad, templid ja teadus.
- Tööleht
- Skarabeus
- Vaaraode retked - tööleht.
Elu pärast surma
- Mumifitseerimine
- Mumifitseerimine 2
- Howard Carter ja Tutanhamoni hauakamber 1922
- Tutanhamon
- Vana-Egiptus - kordamine
Elu pärast surma
- Mumifitseerimine
- Mumifitseerimine 2
- Howard Carter ja Tutanhamoni hauakamber 1922
- Tutanhamon
- Vana-Egiptus - kordamine
- Vana-Egiptuse jumalad, templid ja teadus.
- Skarabeus
Elu pärast surma
- Mumifitseerimine
- Mumifitseerimine 2
- Howard Carter ja Tutanhamoni hauakamber 1922
- Tutanhamon
- Vana-Egiptus - kordamine
- Babüloni rippaiad - vaatamine
- Vana-Egiptuse riik ja ühiskond
- Tööleht
- Mõisted - join.quizizz.com
- Babüloni rippaiad lõpetamine
- Mõisted - join.quizizz.com
- Babüloni rippaiad
08.11.2017
06.11.2017
- Mesopotaamia suurriigid.
- Elu sumeri linnas.
30.10.2017
- Mesopotaamia
- Millega tegelesid sumeri linnriigis järgmised ühiskonnakihid? õ lk 49 tabel
- Elu sumeri linnas.
- Ristsõna lõpetamine
- Mesopotaamia
- Mesopotaamia 1
- Kontuurkaart.
Vanad Idamaad
Õpitulemused
Õpilane:
- selgitab, miks, kus ja millal tekkisid vanaaja kõrgkultuurid, ning näitab kaardil Egiptust ja Mesopotaamiat;
- kirjeldab vanaaja elulaadi ja religiooni Egiptuse, Mesopotaamia või Juuda riigi näitel;
- tunneb vanaaja kultuuri- ja teadussaavutusi: meditsiin, matemaatika, astronoomia, kirjandus, kujutav kunst, Egiptuse püramiidid ja Babüloni rippaiad; teab, et esimesed kirjasüsteemid olid kiilkiri ja hieroglüüfkiri;
- seletab mõisteid linnriik, vaarao, muumia, sfinks, tempel, püramiid, preester, Vana Testament.
- Õ lk 38-41
- Millega tegelesid Eesti ala varaseimad elanikud? Milliseid loomi nad küttisid?
- Võrdle alepõldu ja põlispõldu (millega hariti? millega väetati? kuidas kasutati puhkeperioodil?)
- Kordamine
- Savipottide tegemine
- Voolimissavist kahe väikese anuma meisterdamine.
- Kordamine
10.11.2017
- Muinasaeg Eestis
- Tööleht
- Film
- Film 2
- Metallide kasutamine 1
- Tööleht - arutelu.
- Jutusta küttide-korilaste ning maaharijate eluviisist.
- Kirjelda varajaste põlluharijate uskumusi. Õ lk 33
- Metallide kasutamine
- Metallide kasutamine 1
- Tööleht
- Esimesed suured asulad
- Tööleht
25.09.2017
20.09.2017
18.09.2017
13.09.2017
11.09.2017
- TK - sajandid
- Sissejuhatus
- R.Tombergi aktus
- Muistsed kütid, kalastajad ja korilased
- Muinasaeg ja vanaaeg õpitulemused.
- Sissejuhatus vanaaega.
- Sajandite määramise meenutamine.