4. klass INFORMAATIKA 17/18

Mängud
pelala.net

Diginutikuse test!

08.06.2018 
  • Kordamine
01.06.2018 
  • lastekaitsepäev
25.05.2018
18.05.2018
15.05.2018
11.05.2018
04.05.2018
20.04.2018 
13.04.2018 
Euroopa Liit
10.04.2018
09.04.2018 
06.04.2018 
02.04.2018 
26.03.2018 
  • Piltide valimine. 
  • Ava eelmisel tunnil tehtud PP esitlus. Vaata ja katseta edasi ülevalt: "kujundus"; "üleminekud"; "animatsioonid". 
  • Ülesanne - Esitlus 
23.03.2018
Tuleta meelde, mida eelmsiel korral rääkisime ja otsi üles enda loomanimeline esitlus.
Kui kõik meelde ei tule, siis vaata allolevaid linke.
Edasi ava esimene ülesanne esitlus ja asu selle järgi tegutsema (oma senise esitluse nimi muuda lihtsalt ära).
16.03.2018 
09.03.2018
06.03.2018
  • INNOVE - rahuloluküsitlus. 
  • Ankeet
23.02.2018 
  • Palun loe väga hoolega tööjuhendit ja tee täpselt nii nagu palutud on:




          16.02.2018 
          09.02.2018
          02.02.2018
          • Loo tekstidokument ja pane sellesse kirja, kuidas peab sööklas, söögilauas käituma? Ära unusta salvestamist. 
          • Kuidas sööklas käituda?
          26.01.2018
          Mängud:

          19.01.2018
          12.01.2018 
          22.12.2017 
          • Kontsert
          15.12.2017
          08.12.2017
          • Kasuta oma teema põhjalikuks tutvustamiseks Biteable keskkonda.
          01.12.17
          • Kasuta oma teema põhjalikuks tutvustamiseks Biteable keskkonda. Biteable on maailma lihtsaim video/animatsiooni loomise keskkond. Biteable-is on võimalus luua väga kiiresti ja lihtsalt animatsiooni või videot. Toimetamiseks peab ennast registreerima. Sobib väga hästi erinevatesse ainetundidesse, kus vaja midagi esitleda või ülevaadet anda.
          • Kasutusjuhend asub siin: juhend
          • Peastarvutamine
          24.11.17
          17.11.17
          10.11.17
          1. Tutvu järgnevate lehekülgedega põhjalikult
          2. Loo Wordi dokument ja salvesta see enda kausta (tuleta meelde kuidas luua dokumenti, kuhu ja kuidas salvestada; pealkiri mõtle ise välja) ning kirjuta loodud dokumenti vähemalt nelja lauselise kokkuvõtte (enda arvamuse: mida said teada?) lehekülje kohta, mida külastad ja uurid. Kokkuvõte tuleb teha kõigi lehekülgede kohta.
          03.11.17

          20.10.17
          • Kui paljudel on olemas meiliaadress?
          • Meilide tegemine ja nende kasutamine?
          • Kasuta oma teema põhjalikuks tutvustamiseks Biteable keskkonda. Biteable on maailma lihtsaim video/animatsiooni loomise keskkond. Biteable-is on võimalus luua väga kiiresti ja lihtsalt animatsiooni või videot. Toimetamiseks peab ennast registreerima.
            Sobib väga hästi erinevatesse ainetundidesse, kus vaja midagi esitleda või ülevaadet anda.
          • Kasutusjuhend asub siin: juhend
          • Matemaatika ülesandeid
          • Juhend
          • Korrutamine

          13.10.17
          11.10.17
          10.10.17 
          • Pudru
          09.10.17
          1. Milline on minu hommik täna?
          Lae harjutus alla ja ava fail. 
          06.10.17
          02.10.17
          29.09.17 
          25.09.17
          Failid ja kaustad

          Märksõnad: tekstidokumendi loomine, tekstidokumendi salvestamine, uue kausta loomine, dokumendi avamine ja sulgemine, failide kopeerimine, failide ja kaustade  ümbernimetamine.

          •        Ava õpilased avalik kaust. Vali 4. klass ja oma nimi; kaks hiireklikki ja ava kaust.  Parema klahviga klikk ja Uus - tekstidokument
          •       Alusta uue dokumendi kirjutamist. Kirjelda paari lausega tänast ilma ning salvesta dokument nimega ilm. Loo oma kasuta uus kaust nimega proov.
          •       Loo kaust nimega hommik. Loo teine uus tekstidokument ja kirjuta sinna mõne lausega, kuidas algas sinu tänane hommik. Salvesta dokument sinu enda loodud kausta nimega hommik.doc.
          • .      Vali dokumentide hulgast "ilm" ja seejärel "hommik". Ava need. Sule mõlemad dokumendid. Ava seejärel oma kaustast uuesti "hommik" dokumet ja täienda seda – kirjelda näiteks oma hommikusööki või kooliteed. Salvesta dokument uuesti oma kasuta nimega "hommik2".
          22.09.17
          1. tund
          Failid ja kaustad

          Märksõnad: tekstidokumendi loomine, tekstidokumendi salvestamine, uue kausta loomine, dokumendi avamine ja sulgemine, failide kopeerimine, failide ja kaustade  ümbernimetamine.

          •        Ava õpilased avalik kaust. Vali 4. klass ja oma nimi; kaks hiireklikki ja ava kaust.  Parema klahviga klikk ja Uus - tekstidokument
          •       Alusta uue dokumendi kirjutamist. Kirjelda paari lausega tänast ilma ning salvesta dokument nimega ilm. Loo oma kasuta uus kaust nimega proov.
          •       Loo kaust nimega hommik. Loo teine uus tekstidokument ja kirjuta sinna mõne lausega, kuidas algas sinu tänane hommik. Salvesta dokument sinu enda loodud kausta nimega hommik.doc.
          • .      Vali dokumentide hulgast "ilm" ja seejärel "hommik". Ava need. Sule mõlemad dokumendid. Ava seejärel oma kaustast uuesti "hommik" dokumet ja täienda seda – kirjelda näiteks oma hommikusööki või kooliteed. Salvesta dokument uuesti oma kasuta nimega "hommik2".
          2. tund

          • INTERNET - Otsi internetist vastused küsimustele. Vastused kirjuta paberile. 
          • Mäng: Tähestikuline järjekord (vali vasakult Play Game)
          • Mäng: Võõrsõnad (vali vasakult Play Game)
          • Kui sul on eelmised ülesanded tehtud, siis võid mängida mänge sellelt leheküljelt: Mängud


          21.09.17
          1. Ankeet täita
          2. Arvuti ja tervis
          3. Mis on siseseadmed ja välisseadmed?
          4. Arvutite teemalise plakati valmistamine
          5. Mäng: Sorteerimine
          6. Mäng: Loomade karneval
          15.09.17
          • Digiõppepäev
          08.09.17
          1. FILMIKE. Kuidas kasutada oma arvutit?  Mõtisklus
          2.  Mis on arvuti?
          Ülesanded: 
          1. Mis on siseseadmed ja välisseadmed?
          2. Arvutite teemalise plakati valmistamine
          3. Ristsõna

                         Informaatika õpitulemused 4. klass
                          Õpilane:
          • 1.      vormindab arvutiga lühemaid tekste, järgides tekstitöötluse põhireegleid (suur ja väike algustäht; kirjavahemärgid, reavahetused ja tühikud; poolpaks, kald- ja allajoonitud kiri; sõna-, rea-, lõiguvahe; teksti joondamine; loetelud; värvid, joonised, pildid.
          • 2.      leiab internetist ja kopeerib tekstifaili erinevas formaadis algmaterjali (tekst, pilt, tabel) ning töötleb neid vajaduse korral, pidades kinni intellektuaalomandi kaitse headest tavadest;
          • 3.      viitab ja taaskasutab internetist ning muudest teabeallikatest leitud algmaterjali korrektselt, hoidudes plagiaadist.
          • 4.      mõistab internetist leitud info kriitilise hindamise vajalikkust.
          • 5.      salvestab tehtud tööd ettenähtud kohta, leiab ja avab salvestatud faili uuesti, salvestab selle teise nime all, kopeerib faile ühest kohast teise.
          • 6.      vormindab korrektselt referaadi järgmised osad: tiitelleht, automaatselt genereeritud sisukord, sissejuhatus, peatükid, alampeatükid, joonised, tabelid, päis, jalus, kokkuvõte, kasutatud kirjandus ja lisad.
          • 7.      salvestab valmis referaadi eri formaatides (doc, odt, pdf), saadab selle e-posti teel manusena õpetajale ja prindib selle paberile.
          • 8.      selgitab arvuti väärast kasutamisest tekkida võivaid ohte oma tervisele (sõltuvus, liigese- ja rühivead, silmade kaitse) ning oskab oma igapäevatöös arvutiga neid ohte vältida, valides õige istumisasendi, jälgides arvuti kasutamise kestust, tehes võimlemisharjutusi silmadele ja randmetele jne;
          • 9.      kaitseb enda virtuaalse identiteedi väärkasutuse eest, valides igale keskkonnale uue tugeva parooli ning vahetades paroole sageli.
          Kasutatud K. Traksi materjale.